قوز بینی
سپتورینوپلاستی

تامپون بینی چیست ؟

تامپون بینی چیست ؟ برای چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد ؟

در این مطلب تلاش می کنیم به سوالات بالا پاسخ دهیم و اطلاعات لازم در مورد تامپون بینی را به شما بدهیم .

از گذشته تا کنون وقتی بینی مورد جراحی قرار می گیرد  چه جراحی زیبایی بینی و چه جراحی درمانی بینی ، پزشکان تدابیری را برای پانسمان کردن بینی در نظر می گیرند .

تامپون بینی چیست ؟ انواع تامپون بینی را معرفی کنید ؟

در گذشته جراحان تکه ای پنبه آغشته به گاز استریل را به صورت فشرده در انتهای عمل بینی داخل حفره های بینی قرار می دادند .

بعدها تامپون بینی به صورت بسته بندی شده در دسترس پزشکان قرار می گرفت که به صورت فوم ، گاز و یا پنبه بود .

بعدها همین تامپون هم به شکل دیگری طراحی شد و دارای یک زائده و یا نخی شد که در بیرون بینی باقی می‌ماند و به کمک آن می‌توانستند تامپون را تغییر موقعیت داده و یا تعویض نمایند .

تامپون بینی چیست ؟

دلایل استفاده از تامپون بینی

• جلوگیری از خونریزی بینی
  • حفظ موقعیت تیغه بینی
  • باز نگه داشتن حفره بینی
  • نرم کردن جراحت‌های داخل بینی
  • جلوگیری از خشک شدن زیاد بینی
  • پیشگیری از تشکیل جای زخم
  • جلوگیری از سرازیر شدن ترشحات بینی بعد از عمل
  • کمک به فرم دهی بینی

تمام کسانی که تجربه استفاده از تامپون بینی را داشته اند از درد بسیار زیاد به هنگام خارج کردن تامپون بینی می گویند ، بله درد آن قابل کتمان نیست و برای بیماران بسیار ترسناک است و از بسیاری از پزشکان سوال آیا  کشیدن تامپون بینی درد داره؟ پرسیده می شود .

دکتر عباسی در عمل های خود از تامپون بینی استفاده نمی کند و ما در مقاله ای دیگر با نام خداحافظ تامپون بینى! به دلایل آن اشاره کرده ایم .

دکتر حامد عباسی با کمک متد های نوین در جراحی ، نیازی به استفاده از تامپون بینی نمی بیند و خیال بیماران را از بابت درد آن راحت می کند .