تغییر صدا پس از جراحی بینی یکی از احتمالاتی است که قبل از عمل باید در نظر گرفت. سال های اولی که جراحی بینی در کشور انجام می گرفت، یکی از بارزترین مشخصه های افرادی که جراحی بینی کرده بودند ، صدای تو دماغی بعد از عمل بینی شان بود.البته این تغییر و گرفتگی صدا بعد عمل برای همه افراد اتفاق نمی افتاد .

علت تغییر صدا پس از جراحی بینی

از آنجایی که تعریف عمل بینی برای مردم به معنای کوچک شدن بینی بود (منظور کوچک شدن بیش از حد بینی) و بسیاری از جراحان بدون در نظر گرفتن سلامت و ساختار بینی اقدام به کوچک کردن نامتعارف بینی می کردند، حرکت جریان هوا داخل حفره بینی با مشکل مواجه می شد .

تاثیر رینوپلاستی بر صدا در بسیاری از موارد توسط خود بیمار قابل تشخیص نیست . اما در مورد بیمارانی که از لحاظ شغلی و حرفه‌ای به صدای خود وابسته‌اند، مانند خوانندگان و صدا پیشه‌گان ،تغییرات واضح تر است .

صدای تو دماغی چیست

هر شخصی کیفیت صدای متفاوتی نسبت به دیگران دارد . اما افرادی که با صدای تو دماغی صحبت می کنند می تواند به علت گرفتگی و انسداد راه بینی باشد .

در نتیجه حروفی که برای تلفظ به عبور هوا از بینی نیاز پیدا می کنند در تلفظ دچار اشکال می

شوند .

دو نوع صدای تو دماغی وجود دارد :

  1. Hyponasal : این نوع صدا زمانی تولید می شود که هنگام صحبت ، هوای خیلی کمی در بینی جریان داشته باشد .
  2. Hypernasal : این نوع صدا زمانی تولید می شود که هنگام صحبت ، هوای خیلی زیادی از بینی خارج شود .

شما به عنوان یک کاندید عمل بینی ممکن است به دنبال مشورت با پزشکتان در مورد تکنیک‌های مختلف رینوپلاستی باشید که می‌توانند از تغییرات صدا جلوگیری کنند .

تغییر صدا پس از جراحی بینی
تغییر صدا پس از جراحی بینی

دکتر حامد عباسی مهمترین عامل پیشگیری از مشکلات صدا پس از جراحی بینی را :

  • آگاهی پزشک متخصص گوش و حلق و بینی از  ساختار داخلی بینی
  • تمرکز اصلی بر ایجاد شکل مناسب بینی و در صورت لزوم ، کوچک کردن بینی
  • و همچنین تجربه زیاد در جراحی بینی
  • و در نظر گرفتن سلامت عملکرد بینی در کنار زیبایی بینی می داند .

گاهی دکتر با مراجعه کنندگانی مواجه می شود که بدون داشتن آگاهی ، خواستار کوچک کردن بیش از حد بینی و یا فرم های نامتعارفی هستند که قطعا پس از عمل با مشکل رو به رو خواهند شد .

دکتر عباسی تمام آگاهی های لازم را در جلسه مشاوره به مراجعه کنندگان می دهند . در مواردی که نیاز به کوچک شدن باشد ، دکتر این کار را انجام خواهد داد ولی با در نظر گرفتن سلامت عملکرد بینی و نه خارج از استاندارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *