جراحی بینی برای مبتلایان به آلرژی

جراحی بینی برای مبتلایان به آلرژی :

در این مطلب می خواهیم درباره جراحی بینی برای مبتلایان به آلرژی صحبت کنیم. زمانی که فرد مبتلا به آلرژی ماده ای خاص که به آن حساسیت دارد را تنفس می کند بینی و سینوس وی دچار تورم شده و علائمی شبیه به سرماخوردگی مانند گرفتگی بینی ، آبریزش بینی و غیره ظاهر می شوند. این مواد خاص می تواند مواد غذایی مانند ادویه جات یا گرد و غبار ، پرنده ، بوی گل و غیره باشد. برخی از بیماران دوست دارد مانند بسیاری از افراد بینی خود را عمل کنند اما این سوال برایشان پیش می آید که آیا بیماریشان می تواند مانع از انجام عمل شود یا خیر؟ در ادامه همین مطلب به پاسخ این سوال پرداخته ایم همراه ما باشید.

عمل بینی برای مبتلایان به آلرژی :

به صورت کلی دو نوع آلرژی فصلی و سالیانه داریم. در آلرژی فصلی فرد تنها در فصل هایی همچون بهار و پاییز دچار علائم آلرژی می شوند و در سایر فصل ها مشکلی ندارند. اما در آلرژی سالیانه فرد در طول سال علائم آلرژی را به همراه دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ کدام از این آلرژی ها نمی توانند مانع از اتجام جراحی بینی شوند اما بهتر است کسانی که آلرژی فصلی دارند در فصولی که مشکلی ندارند برای انجام عمل بینی اقدام کنند همچنین گروه دیگر یعنی کسانی که آلرژی سالیانه دارند قبل از جراحی بینی بیماری خود را کنترل کنند.

جراحی بینی برای مبتلایان به آلرژی

چگونه می توان آلرژی را کنترل کرد؟

۱ . از داروی آنتی هیستامین استفاده کنید.

۲ . از داروهای خوراکی و موضعی که باعث بهبود گرفتگی و آبریزش بینی تان می شود استفاده کنید.

۳ . یکی از بهترین روش های کاهش علائم آلرژی استفاده از اسپری های کورتونی که عوارض جانبی مهمی هم ندارند می باشد.

۴ . شما می توانید با شست و شوی مداوم بینی با سرم های مخصوص گرد و غبارهایی که باعث تحریک بینی تان می شود را تمیز کنید.

۵ . و آخرین روش مصرف کورتون خوراکی می باشد که حتما باید به دستور پزشک انجام شود.

برچسب ها

Would love your thoughts, please comment.x
()
بستن