جراحی بینی و بارداری سوال بسیاری از خانم هاست و ما در این مقاله مهمترین آنها را بیان می کنیم .

جراحی زیبایی بینی همراه با بیهوشی و داروهای مسکن است ، به همین دلیل زمانبندی این جراحی با بارداری خانم ها اهمیت زیادی دارد .

همزمانی عمل بینی و حاملگی 

به دلیل تاثیر بد بیهوشی بر روی جنین ، جراحی بینی در دوران بارداری ممنوع است و اولین کار بعد از مشاوره عمل بینی بررسی عدم بارداری فرد متقاضی جراحی است .

البته گاهی اتفاق می افتد که برنامه ریزی برای زمان عمل بینی انجام گرفته و تاریخ مشخص شده اما در آزمایشات نهایی مشخص شده که خانم باردار است ، در این صورت باید صبر کرد تا نوزاد به دنیا بیاید .

چه مدت بعد از زایمان طبیعی یا سزارین می توان اقدام به جراحی بینی کرد؟

همانطور که می دانید دوران بارداری تغییراتی را در بدن مادر به وجود می آورد ، از تغییرات هورمونی گرفته تا تغییرات فیزیکی مثل اضافه وزن ، ورم بدن به خصوص ورم بینی .

بعد از زایمان بدن به حالت قبل از بارداری باز می گردد و ورم بینی به مرور زمان کم شده و به حالت اولیه باز می گردد . اگر قصد جراحی بعد از زایمان را دارید دو ماه صبر کنید تا بدن به حالت اولیه بازگردد و به بهبودی کامل برسد . 

جراحی بینی و بارداری

جراحی بینی و بارداری

 جراحی بینی در دوران شیردهی

بعضی داروها با شیر مادر ترکیب شده و به نوزاد منتقل می شود به همین دلیل مادرانی که در دوران شیردهی تصمیم به جراحی بینی می گیرند در مورد این موضوع نگران هستند .

تاثیر داروهای بیهوشی تا 12 ساعت در بدن باقی می ماند پس بعد از جراحی مادر نباید تا 12 ساعت به کودک خود شیر دهد .

 زمان مناسب بارداری بعد از جراحی بینی

نظر دکتر عباسی در مورد این مسئله : هر چه فاصله بین جراحی بینی و بارداری بیشتر باشد ، بهتر است . حداقل فاصله یک ماه است و حد متوسط 6 ماه و حالت خوب یک سال .

بعضی خانم ها در مورد مسئله افتادگی بینی جراحی شده در دوران بارداری نگران هستند که باید گفت چنین اتفاقی نمی افتد . البته ورم بینی در دوران بارداری طبیعی است اما نگران نباشید پس از زایمان اندازه بینی به حالت قبل باز می گردد . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *