لوگو سایت دکتر حامد عباسی

جراحی سینوس

جراحی سینوس ، عمل آندوسکوپی سینوس

جراحی سینوس ها با هدف تخلیه محتویات سینوس ها از ترشحات و یا احتمالا توده پاتولوژیک داخل آنها و باز کردن راه تخلیه  ترشحات سینوس ها به داخل بینی انجام می شود .

در بیشتر مواقع این کار به وسیله آندوسکوپ انجام می شود ، که حسن آن ، انجام جراحی با حداقل تهاجم و بدون ایجاد برش پوستی است . مراقبت های پس از عمل و پیگیری و مراجعه مکرر به پزشک جراح به اندازه خود عمل اهمیت دارد .

سینوس ها حفره هایی در جمجمه انسان هستند که در اطراف چشم ها و بینی و در محدوده جلوی صورت قرار دارند .

در مطلبی جداگانه به تعریف پولیپ بینی که رشد مخاط حفره بینی و سینوس های اطراف بینی می باشد ، پرداخته ایم و از شما دعوت می کنیم این مطلب را نیز به دقت مطالعه نمایید .

موارد نیاز به جراحی

از جمله بیماری هایی که ممکن است نیاز به جراحی سینوس پیدا کنند :

• سینوزیت مزمن
  • سینوزیت حاد مقاوم  به درمان یا عارضه دار شده
  • توده های حفره بینی
  • توده های حفره سینوس
  • پولیپ بینی

راه های تشخیص سینوزیت

1. آندوسکوپی بینی
  2. سی تی اسکن و ام آر آی از راه های تشخیص سینوزیت می باشد .
  3. تست های آلرژی که از علل سینوزیت می باشد نیز در تشخیص سینوزیت موثر است
  4. بیوپسی مخاط حفره بینی و سینوس ها به منظور شناسایی عوامل بیماری زای باکتریایی و سینوزیت .
جراحی سینوس

امروزه با استفاده از آندوسکوپ بینی و سینوس بسیاری از بیماری های قاعده جمجمه مثل تومورها و نشت مایع مغزی نخاعی را با حداقل دست کاری درمان می کنند . درمان انسداد مجاری اشکی با آندوسکوپ بدون برش خارجی هم از کاربرد های جالب آندوسکوپی بینی و سینوس است .

انواع جراحی سینوسها

• روش آندوسکوپی (Endoscopic Sinus Surgery) :

به عنوان عمل بینی شکافی بر روی بینی ایجاد نمی گردد و تمام فرایند جراحی سینوس ها از طریق سوراخ های بینی انجام میگیرد .

•  ساینوپلاستی (ballon sinuplasty) :

روش نوینی است که مشابه آنژیوپلاستی عروق می باشد . قرار دادن یک بادکنک (بالن) و سپس باد کردن آن در حفره سینوس ها که کمتر تهاجمی است ، باعث گشاد شدن مجاری تنگ سینوس ها می گردد .

نکات مهم جراحی سینوس

علائم آلرژی : آسم و برونشیت پس از جراحی سینوس ها هم وجود خواهد داشت ، همچنان که سردرد بیمار هم ممکن است با انجام جراحی های سینوس بهبود نیابد . ممکن است بیمار پس از درمان جراحی سینوس نیاز به مصرف دارو هم داشته باشد .
مراجعات مکرر پس از جراحی و معاینات مکرر توسط پزشک جراح به اندازه خود جراحی اهمیت دارد .

در ادامه ما به این مسئله می پردازیم که انتخاب بهترین جراح بینی چقدر از ریسک عمل می کاهد؟

دکتر حامد عباسی

دکتر حامد عباسی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی، از جراحان شناخته شده در عرصه جراحی پلاستیک بینی و صورت، فعالیت تخصصی دکتر عباسی از سال ۱۳۸۷ شروع شده است. اشتیاق ایشان به علم پزشکی و هنر و قرار گرفتن در کنار اساتید بزرگ و نام آشنا تلاش بی وقفه ایشان، مطالعات و جراحی های متعدد، حضور در سمینارها و کنگره های جراحی زیبایی در سراسر دنیا سبب شد در زمره جراحان صاحب نظر در این رشته قرار گیرند.

1. سلام و خسته نباشید.وقتتون بخیر
    بنده دختر ۱۹ ساله ام که برای تنفس مشکل دارم و ۶۰ . ۷۰%اوقات با دهان نفس میکشم.
    و نزدیک یک ماهی میشه که علائم سینوزیت دارم اما مطمئن نیستم که همچین چیزی وجود داره یا نه..
    معمولا هر روز دور تا دور چشم و ابرو و بینی احساس درد میکنم وقتی هم که احساس سرما بهم دست بده یا باد به سرم بخوره این درد بیشتر میشه.
    توسط یک دکتر گوش حلق و بینی ویزیت شدم که گفتن انحراف دارم و تنگی راه تنفسی اما برای یک ماه قرص حساسیت و اسپری و سرم شست و شو تجویز کردن که فایده ای نداشت
    میخواستم بدونم نیاز به عمل هست با این اطلاعات؟؟
    آیا این تنفس از راه دهان و این سر درد عوارض بدی داره ؟
    یا راه درمانش چیه؟
    با عمل این مشکل حل میشه؟