Test

عفونت بینی بعد از عمل بینی

عفونت بینی بعد از عمل چگونه ایجاد می شود؟

جراحی بینی نیز مانند تمام عمل های زیبایی عوارض جانبی مانند تورم ، کبودی ، التهاب و قرمزی ، درد و غیره را به همراه دارد که جای هیچ گونه نگرانی نیست ، تمامی این عوارض با توجه به توصیه های پزشک و انجام مراقبت های لازم ، پس از چند روز خود به خود از بین می روند اما در غیر این صورت باید شاهد بروز عوارض جدی تر باشید که یکی از آن ها عفونت بینی می باشد. یکی از مهمترین علائم ایجاد عفونت بینی بعد از عمل بوی بد بینی می باشد البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این بو میتواند به دلایل مختلفی مانند وجود بخیه و تامپون داخل بینی نیز باشد اما اگر به گونه ای است که نمی توانید آن را تحمل کنید حتما این موضوع را با پزشک خود در جریان بگذارید.

روش های درمان عفونت بینی پس از جراحی عبارت اند از :

۱ . مصرف آنتی بیوتیک :

یکی از مراقبت های لازم پس از جراحی بینی مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک می باشد. بسیاری از افراد پس از گذشت چند روز مصرف قرص های خود را قطع کرده و همین امر موجب بروز عوارضی همچون عفونت می باشد بنابراین تمامی قرص های خود مانند آنتی بیوتیک را به صورت مرتب و تا آخر دوره درمان مصرف کنید.

۲ . تمیز کردن بینی :

ترشحات و لخته های خون داخل بینی زمینه بروز عفونت بینی را فراهم می کنند بنابراین شما باید هر چند وقت یکبار داخل بینی خود را تمیز کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید وجود بخیه ها شما تا دو هفته نمی توانید بینی خود را شست و شو دهید و به همین علت پزشک برایتان سرم شست و شوی بینی تجویز می کند. یک عدد گوش پاک کن را به سرم آغشته کرده سپس به آرامی و بدون ایجاد فشار داخل بینی خود را تمیز کنید.

عفونت بینی بعد از عمل

۳ . استفاده از پماد های ضد عفونی کننده :

در صورتی که میزان عفونت زیاد شده باید پزشک برایتان پماد های ضد عفونی کننده مانند جنتامایسین و موپروسین تجویز خواهد کرد. نحوه استفاده از این پماد ها نیز مانند سرم شست و شو می باشد. میزان استفاده از پماد های ضد عفونی کننده را پزشکتان مشخص خواهد کرد بنابراین از مصرف بیش از حد آن بپرهیزید.

۴ .  عفونت بینی بعد از عمل ( شست و شوی بینی ) :

پس از گذشت مدت زمان حدود دو هفته می توانید بینی خود را با سرم و سرنگ های مخصوص شست و شو دهید تا تمامی ترشحات و لخته های خون باقی مانده تخلیه شوند. برای این کار سرنگ را با سرم پر کرده و داخل بینی خود تخلیه کنید سپس به آرامی فین کنید تا هر آنچه که هست از بینی تان خارج شود.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

Would love your thoughts, please comment.x
()
بستن