نحوه درمان ورم بعد از عمل جراحی بینی و کاهش کبودی دور چشم بعد از رینوپلاستی را در این مطلب بررسی می کنیم .

امروزه بیشتر افراد به دنبال راهی برای زیبایی و تغییر چهره هستند و بدین منظور عمل بینی را انتخاب می کنند تا به آن زیبایی که به دنبال آن هستند دست پیدا کنند .

گاهی اوقات این عمل ها برای برطرف کردن ناهنجاری های بینی و آسیب های وارد شده به آن انجام می شود . اکنون جای هیچ نگرانی نیست و می توانید عمل بینی خود را با خیال راحت توسط بهترین جراح زیبایی بینی انجام دهید و در مدت زمان کوتاه به نتیجه دلخواه خود برسید .

مراحل عمل بینی

در زمان عمل بینی مشاهده می شود که یک جراح یک برش در زیر بینی انجام می دهد تا به نوبه ای بتواند به استخوان و غضروف فرد بیمار تماس داشته باشد . البته دکتر جراح برش را به نحوی از داخل انجام می دهد که بعد از جراحی جای عمل باقی نماند .

نحوه درمان ورم بعد از عمل جراحی بینی

در صورتی که فرد بیمار تمایل داشته باشد می توان از عضلات غضروفی خود فرد استفاده کرد . بعد از جراحی دوباره همان بافت و پوست بر روی بینی با ساختاری جدید قرار می گیرد البته باید بدانید که در آخر یک آتل بر روی بینی گذاشته می شود تا به شکل بینی کمک کند .

عمل بینی را می توان به صورت بیهوشی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام داد . همیشه جراحی بینی به صورت سرپایی انجام می شود ولی در مواردی پیش آمده است که فرد بیمار به مدت یک شب بستری شده است . جراحی زیبایی بینی معمولا توسط افراد متخصص و جراحان گوش و حلق و بینی و یا همان جراح پلاستیک انجام می شود .

نحوه درمان ورم بعد از عمل جراحی بینی

در بیشتر زمان ها وقتی بینی مورد جراحی قرار می گیرد ، کمی متورم می شود . این تورم به علت دستکاری پوست ، غضروف یا استخوان است . التهاب ایجاد شده در بینی و اطراف آن باعث متورم شدن آن می شود .

بسته به نوع جراحی و میزان دستکاری و نوع پوست مقدار تورم فرق دارد . به همراه تورم ایجاد شده در بینی شاهد کبودی و درد نیز خواهیم بود .

البته در صورت بیش از حد بودن این تورم و درد باید به پزشک مراجعه کرد ؛ چرا که ممکن است عفونتی در بینی ایجاد شده باشد .

کاهش ورم ناشی از عمل بینی

جراح بینی حرفه ای به شما راهنمایی کامل برای بعد از عمل بینی را می دهد تا میزان تورم را کاهش دهید .

• این تورم را می توانید با بالا نگه داشتن سر با استفاده از بالشت های اضافه انجام دهید . این روش می تواند تا دو هفته بعد از عمل موثر باشد .
  • روش دیگر این است که از کمپرس آب سرد برای دو روز اول استفاده کنید تا ورم ناشی از عمل را کاهش دهید . البته باید به صورت متناوب و هر چند دقیقه یک بار انجام دهید تا موثر باشد .
  • بهتر است از غذاهای مایع و آبکی از طریق نی استفاده کنید تا بلع را آسان تر کند . مراقبت های غذایی بعد از جراحی بینی بسیار تاثیرگذار است .
  • مهمترین نکته بعد از عمل بینی این است که تا جای ممکن استراحت کنید و از فعالیت های شدید بکاهید .