چسب زدن به بینی بعد از عمل معمولاً برای کمک به کنترل تورم و فرم دهی بینی انجام می شود. بعد از عمل بینی، تورم در نوک آن بیشتر از سایر نقاط ایجاد می شود. چسب زدن بینی فشار ملایمی را برای جلوگیری از رشد کردن بافت نرم، به این اندام وارد می کند بعلاوه بعد از عمل، شکل پایه بینی با تغییر شکل غضروف بینی، تغییر می کند. چسب زدن بینی به پوست کمک می کند تا بهتر با شکل جدید خود سازگار شود. اما سوالی که ممکن است برای زیباجویان پس از جراحی بینی ایجاد شود این است که چسب توصیه شده برای بینی بعد از عمل چیست؟ در واقع بعد از جراحی بینی چه نوع چسبی با چه مارکی مناسب است ؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه مقاله همراه ما باشید.

چسب-توصیه-شده-برای-بینی

چسب توصیه شده برای بینی بعد از عمل

بهترین چسب بعد از عمل بینی توسط دکتر حامد عباسی در این مطلب به شما معرفی می شود. چسب توصیه شده برای بینی بعد از عمل در میان مدل و مارک های گوناگونی که در بازار یافت می شود که علاوه بر جنس ، رنگ و سایزهای مختلف، کیفیت های متفاوتی نیز دارند، چسب میکروپور است. باید بدانید که استفاده از بعضی مدل ها به دلیل چسبندگی کم و یا تمیز نشدن راحت از روی پوست بینی و دیگر مسائل مشابه آزار دهنده می باشد. در حال حاضر به تجربه ما یکی از بهترین چسب های بینی که می توان راحت از داروخانه ها خریداری کرد، چسب ضد حساسیت 1.25 سانتیمتری Micropore ( میکروپور ) از شرکت 3M می باشد.

اگر هنگام استفاده از چسب Micropore 3M دچار خارش و یا قرمزی پوست بینی شدید، باید مارک چسب بینی خود را عوض کنید که در این صورت ما چسب ضد حساسیت مارک KBM را به بیمارانمان توصیه می کنیم.
درصورتی که پس از چسب زدن بینی علائمی مانند خارش و یا قرمزی پوست بینی ادامه یابد، چسب زدن باید متوقف شود.

بهترین مارک چسب بینی

نحوه صحیح چسب زدن بینی بعد از عمل چگونه است ؟

اگر به دنبال مقاله جامعی در رابطه با نحوه چسب زدن بینی هستید می توانید مقاله آموزش نحوه چسب زدن بینی را مطالعه بفرمایید.

  • بینی و گونه هایتان را با آب ولرم و صابون بشویید و یا با پنبه آغشته به الکل پاک کنید. سپس پوست خود را کامل خشک کنید.
  • در مرحله بعد بر اساس اندازه بینی تان 10 الی 12 سانت از چسب بینی میکروپور را جدا کرده و به شکل هلالی در آورید. آن را به زیر بینی چسبانده بطوریکه سوراخ های بینی را بپوشاند.
  • توجه کنید که وسط نوار در زیر دماغ قرار می گیرد و بقیه آن را بالا بیاورید. لبه های نوار را تا نزدیکی چشم بالا بیاورید. این روش از چسب زدن بینی از افتادگی نوک بینی جلو گیری می کند.
  • حال سه تکه نوار 3 تا 5 سانتی جدا کرده و روی عرض بینی قرار دهید بطوریکه مقداری از هر تکه چسب در زیر تکه دیگر باشد.
  • بار دیگر یک تکه چسب به صورت عرضی روی بینی بچسبانید و آرام آن را بمالید تا خوب روی لایه های قبلی قرار بگیرد.

تذکر های لازم جهت چسب توصیه شده برای بینی بعد از عمل

ما هیچ نفع شخصی از توصیه مارک خاصی از چسب نداریم و مارک های معرفی شده صرفا بر اساس تجربه شخصی ما است.

اهمیت زدن چسب بینی بر هیچکس پوشیده نیست. همانطور که پیشتر گفته شد چسب بینی به کاهش تورم بینی کمک می کند و تاثیری در شکل نهایی بینی ندارد، امروزه تاکید چندانی بروی زدن چسب بعد از شش هفته اول نیست. اما نکته ای که بهتر است رعایت کنید این است که قبل از تعویض چسب بینی مارک میکروپور دوش بگیرید و اواخر حمام چسب را به آرامی باز کنید و پوست دماغ را با آب و صابون بشویید، سپس با پنبه و الکل تمیز کرده، مجدد چسب دماغ را بزنید.

نکته: زمان تعویض چسب بینی عمل شده به صورت هر دو روز یکبار ( یک روز درمیان ) می باشد.

بهترین مارک چسب بینی بعد از عمل

بهترین مارک چسب بینی بعد از عمل، چسب میکروپور 3M می باشد. زیرا چسب 3m از همه نظر برای استفاده بر روی پوست بینی استاندارد و راحت است.

تفاوت چسب بینی اصل و تقبلی

دقت داشته باشید چسب بینی اصل بخرید زیرا استفاده از چسب بینی تقلبی تاثیری بر کاهش ورم بینی ندارد. چون یا چسبندگی ندارد یا بیش از حد چسبندگی دارد. همچنین چسب بینی تقلبی از کیفتیت و جنس خوب و استانداردی برخودار نمی باشد و می تواند باعث ایجاد حساسیت های پوستی شود.

کلام آخر

چسب زدن بینی از مهم ترین مواردی است که هر بیمار باید آن را به درستی انجام دهد. در دوره نقاهت پس از عمل، بافت های بینی در حال ترمیم هستند و باید با ساختار و فرم جدید سازگاری پیدا کنند. چسب بینی کمک می کند که دوران نقاهت سریع تر سپری شود و همچنین باعث کاهش ورم بینی می گردد. اما نکته دیگری که باید به آن دقت کنید چسب توصیه شده برای بینی بعد از عمل، بهترین مارک چسب بینی و فرق چسب بینی اصلی و تقلبی می باشد که در این مقاله به توضیح آن پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *