چگونه درد عمل بینی را کاهش دهیم ،مراقبت های بعد از عمل بینی

چگونه درد عمل بینی را کاهش دهیم ؟ سوالی است که بسیار پرسیده می شود . بعد از هر عمل معمولا عوارضی برای شخص به وجود خواهد آمد. برای عمل زیبایی بینی نیز یکی از عوارض بعد از عمل بینی، درد و تورم بینی می باشد.

این درد در جراحی ترمیمی بینی یا رینوپلاستی نیز وجود خواهد داشت. علت اصلی درد عمل بینی ناشی از دست کاری پوست، استخوان و یا غضروف است.

استفاده از آمپول کورتون در کاهش درد بعد از عمل بینی:

دلیل اصلی استفاده از آمپول  کورتون در عمل بینی، کاهش درد عمل بینی می باشد. کسانی که روی بینی خود عمل زیبایی و یا راینوپلاستی انجام می دهند بسته به شرایط درجاتی مختلفی از درد عمل بینی را تجربه خواهند کرد.

این نوع دردها شامل دو مرحله می باشند. در مرحله اول که 10 تا 15 روز طول خواهد کشید و به مرور از بین می رود 

در مرحله دوم نیز این درد و تورم به صورت نهفته ماه ها به طول خواهد انجامید. استفاده از کورتون به این دلیل می باشد که فرد دوست ندارد مرحله دوم درد زیاد به طول انجامد و تمایل دارند که سریعاً درد و تورم بهبود یابد.

برای این کار می توان با مشاوره گرفتن از پزشک جراح این تزریق های کورتون را انجام و نتیجه دلخواه را گرفت.

چگونه درد عمل بینی را کاهش دهیم

چگونه درد عمل بینی را کاهش دهیم

در دیگر راه های کاهش درد عمل بینی تزریق و یا درمان خاصی وجود ندارد بلکه یک سری کارها و مراقبت هایی می بایست بعد از عمل انجام گیرد تا درد و تورم کاهش یابد که در ذیل به تعدادی از این روش ها اشاره می کنیم.

کاهش درد عمل بینی با کمپرس سرد :

بعد از عمل بینی و در دو روز اول کمپرس آب سرد می تواند تأثیر زیادی در کاهش درد بینی داشته باشد. در این روش بهتر است که هر نیم ساعت کمپرس آب سرد انجام و سریعاً برداشته شود. توجه داشته باشید که سرمای زیاد نیز باعث آسیب رسیدن به پوست خواهد شد.

کاهش درد عمل بینی با استراحت و عدم فعالیت شدید:

بعد از عمل بینی توسط پزشکان توصیه می شود تا استراحت را بیشتر مد نظر قرار دهید. سعی کنید بعد از عمل استراحت بیشتری داشته باشید و از ورزش کردن و فعالیت های سنگین پرهیز کنید. پیاده روی سبک و با تایم کم موجب کمک به بهبود جریان خون در بینی می شود و این مطلب نیز باعث کاهش درد و تورم در این ناحیه خواهد شد.

کاهش درد عمل بینی و رژیم غذایی مناسب :

رژیم غذایی مناسب یکی دیگر از راه های کاهش درد بعد از عمل زیبایی بینی می باشد. بهتر است بعد از عمل بینی در رژیم غذایی خود کمتر از غذاهای چرب و نمک استفاده کنید. این کار کمک زیادی به کاهش درد بعد از عمل بینی می کند.

کاهش درد عمل بینی و بهداشت فردی:

بهتر است بعد از عمل بینی تا مدت یک هفته از حمام رفتن و یا خیس کردن محل عمل خودداری کنید. دلیل این امر نیز آب رفتن و یا خیس خوردن گچ بینی و محل بخیه ها می باشد که این کار باعث تازه ماندن و یا تغییر شکل در آنها شده و درد عمل بینی را نیز افزایش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *