در این بخش می خواهیم به معرفی آزمایشات لازم قبل از جراحی بینی بپردازیم. افرادی که می خواهند برای انجام عمل بینی اقدام کنند باید از سلامتی کامل برخوردار باشند بنابراین انجام آزمایش هایی همچون هموگلوبین ، بارداری ، ادرار و غیره چند روز قبل از عمل بسیار حائز اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع آزمایشات لازم  قبل از عمل عبارت اند از :

1 _ آزمایش خون :

آزمایش خون با توجه به سابقه بیماری افراد انجام می شود در این آزمایش میزان هموگلوبین خون مورد بررسی قرار می گیرد تا در صورت پایین بودن آن اقدامات لازم برای جبران این مشکل انجام شود ( پایین بودن میزان هموگلوبین به معنای کم خونی فرد است ).

2 _ آزمایشات لازم قبل از عمل بینی  ( آزمایش ادرار ) :

برخی از پزشکان انجام آزمایش ادرار را برای تشخیص بیماری هایی مانند دیابت ، فشار خون و همچنین عفونت و ناهنجاری های مجاری ادراری تجویز می کنند.

3 _ آزمایش بارداری :

با توجه به اینکه انجام جراحی بینی در بارداری به جز موارد اضطراری ممنوع می باشد انجام این آزمایش در خانم هایی که مشکوک به بارداری هستند کار بسیار عاقلانه ای است.

آزمایشات لازم قبل از جراحی بینی
آزمایشات لازم قبل از جراحی بینی

4 _ عکسبرداری از قفسه سینه :

یکی دیگر از آزمایشات قبل از عمل بینی عکسبرداری از قفسه سینه می باشد. در این آزمایش که به ویژه در افراد سیگاری و یا افرادی که سابقه بیماری های تنفسی دارند انجام می شود ریه ها مورد بررسی قرار می گیرند تا مشخص شود آیا بیهوشی بر سیستم نفسی فرد تاثیر می گذارد یا خیر.

5 _ معاینه روانی :

علاوه بر سلامت جسمی فرد باید از نظر روانی نیز آماده عمل باشد هر چند که بسیاری از پزشکان انجم این آزمایش را لازم و ضروری نمی دانند اما انجام آن در برخی از موارد می تواند کمک کننده باشد.

6 _ آزمایشات لازم قبل از جراحی بینی ( الکتروکاردیوگرافی ) :

این آزمایش مخصوص بیماران قلبی و عروقی می باشد. استرس ناشی از جراحی می تواند قلب را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین پزشک باید مشخص کند که آیا قلب شما توانایی تحمل استرس و فشار جراحی را دارد یا خیر.

این آزمایش علاوه بر بیماران قلبی و عروقی برای افراد سیگاری ، بالای 40 سال و بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون نیز توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *