بسیاری از افراد با قرار گرفتن در شرایط مختلف دچار استرس و اضطراب شدید می شوند که این امر بسیار آزار دهنده بوده و کار و زندگی آن ها را مختل می کند. در این مطلب انواع روش های کنترل استرس را برایتان آورده ایم اگر شما نیز از استرس های مداوم خسته شده اید با ما همراه باشید.

راه های مقابله با استرس

1 . مثبت فکر کنید :

وقتی از نتیجه انجام کاری که می خواهید انجام دهید مطمئن نیستید ( گفتگو با افراد مهم، سخنرانی برای چند نفر و غیره ) کافی است به گذشته بروید و کارهایی که با موفقیت به پایان رسانده اید را مرور کنید، با این کار این ذهنیت در شما به وجود می آید که شما فرد توانمندی بوده و هیچ دلیلی برای موفق نشدنتان وجود ندارد.

2 . ذهنتان را منحرف کنید :

هنگام بروز استرس باید ذهن خود را با انجام کارهای دیگر منحرف کنید، به عنوان مثال از پنجره به نقاط دوردست خیره شوید تا چشم هایتان آرامش پیدا کنند بنابراین با آرام شدن چشم ها وجود شما هم آرام و عاری از هر گونه استرس و اضطراب می شود. منحرف کردن ذهن مانند قوری در حال جوش عمل می کند که اگر آن را از روی اجاق گاز بردارید دیگر نمی جوشد.

روش های کنترل استرس
روش های کنترل استرس

3 . نفس عمیق بکشید :

یکی از بهترین روش های کنترل استرس از گذشته تا به امروز کشیدن نفس های عمیق شکمی می باشد که علاوه بر استرس به کاهش فشار عصبی نیز کمک می کند. زمان بروز ضربان قلب بالا رفته و فرد شروع به نفس نفس زدن می کند بنابراین در زمان بروز استرس چند نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. بهتر است برای انجام این کار به حالت لوتوس ( حالتی که برای انجام یوگا استفاده می کنند ) بنشینید و به آرامی نفس را فرود ببرید و پس از جمع شدن در شکم آن را رها کنید.

4 . حرکات کششی انجام دهید :

زمان بروز استرس عضلات منقبض می شوند بنابراین برای رفع این مشکل و کاهش استرس حرکات کششی انجام دهید. زمانی که عضلات آرام شوند هیجان فرد کمتر شده و در نتیجه استرس کاهش می یابد. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر منشا استرس خود را نمی دانید بهترین روش برای شما همین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *