وجود آلودگی و سلول های مرده روی صورت و بدن باعث تیره و کدر شدن پوست می شود بنابراین شما باید هر چند وقت یکبار لایه برداری پوست انجام دهید. امروزه از روش های مختلفی برای لایه برداری پوست استفاده می شود که یکی از آن ها اسکراب پوست می باشد. اسکراب از دانه ریز و زبر تشکیل شده و تاثیر زیادی در شفاف و درخشان شدن پوست دارد. در این مطلب انواع روش های تهیه اسکراب خانگی و طبیعی را برایتان آورده ایم جهت کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

مزایای اسکراب پوست :

مزایای استفاده از اسکراب پوست عبارت اند از :

  • زیبایی پوست
  • جوانی و درخشندگی پوست
  • از بین بردن سلول های مرده پوست
  • لایه برداری پوست

انواع روش های تهیه اسکراب خانگی و طبیعی عبارت اند از :

1. اسکراب شکر و روغن نارگیل :

ترکیب شکر و روغن نارگیل علاوه بر لایه برداری باعث آبرسانی پوست نیز می شود. برای تهیه این اسکراب باید به مقدار مساوی شکر و روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب کرده و به مدت 5 الی 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید، در این مدت صورت خود را ماساژ دهید تا تمامی سلول های مرده روی پوست از بین بروند و در نهایت صورت یا بدن خود را با آب گرم شست و شو دهید. شما می توانید این کار را هفته ای 2 الی 3 مرتبه برای پوست صورت یا بدن خود انجام دهید.

2 . تهیه اسکراب پوست با ماست و شکر :

یکی دیگر از روش های تهیه اسکراب استفاده از ماست و شکر است که این ترکیب نیز خاصیت مرطوب کنندگی داشته و برای پوست های خشک بسیار مفید می باشد. در این روش ابتدا باید 1 قاشق غذاخوری ماست، 1/4 فنجان روغن زیتون، 1 قاشق چای خوری عسل طبیعی و 3 قاشق غذاخوری شکر تهیه کنید، تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید سپس آن را روی پوست خود ماساژ دهید، بعد از گذشت مدت زمان حدود 1 الی 2 دقیقه می توانید صورت یا بدنتان را بشویید. بهتر است هفته ای 2 الی 3 مرتبه این کار را تکرار کنید.

اسکراب پوست
اسکراب پوست

3 . اسکراب نمک و روغن زیتون :

ترکیب نمک و روغن زیتون برای موارد مختلف مانند لایه برداری پوست، درمان انواع آسیب های پوستی و بهبود گردش جریان خون استفاده می شود. برای استفاده از این روش باید 1 فنجان نمک دریایی را با نصف فنجام روغن زیتون ترکیب کرده و روی نواحی مورد نظر بمالید، بعد از چند دقیقه ماساژ دادن می توانید صورتتان یا بدنتان را با آب گرم بشویید. استفاده از این اسکراب برای پوست های خشک 2 بار و برای پوست های چرب 3 بار در هفته مجاز است.

چه زمان و چگونه باید از اسکراب استفاده کرد :

صرف نظر از نوع پوست، می توان یک یا دوبار در روز و یا در صورت نیاز از یک اسکراب ملایم استفاده کرد. زمان خاصی برای استفاده از اسکراب در نظر گرفته نشده است ولی در طول روز می توان از آن به عنوان تنها تمیز کننده استفاده کرد و یا در شب می توان از آن به عنوان تمیز کننده قوی پوست، قبل و یا بعد از تمیز کننده های سنتی مورد علاقه فرد، استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *