در این مطلب انواع ماسک خانگی برای پوست خشک را برایتان آورده ایم تا بتوانید با استفاده از مواد طبیعی و خانگی خشکی پوست خود را درمان کنید. خشک شدن بیش از حد پوست باعث بروز چین و چروک می شود بنابراین برای جلوگیری از این مشکل باید سطح پوست را خود را به حالت تعادل برسانید.

روش های خانگی درمان خشکی پوست عبارت اند از :

1 . ماسک آووکادو :

آووکادو و روغن زیتون حاوی مقدار بسیار زیادی اسید چرب هستند که تاثیر زیادی در ترمیم چین و چروک های پوستی دارند. همچنین عسل با مرطوب نگه داشتن پوست از بروز آسیب های بیشتری جلوگیری می کند.

یک عدد آووکادو را پوست کنده و به خوبی له کنید تا به شکل پوره در بیاید سپس آن را با 1 قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و هم بزنید. ترکیب به دست آمده را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوستتان قرار داده و در نهایت صورتتان را با آب گرم شست و شو دهید.

2 . انواع ماسک برای پوست خشک ( ماسک قهوه ) :

قهوه یکی دیگر از مواد طبیعی است که به آبرسانی پوست کمک می کند. مالیدن پودر قهوه بر روی پوست علاوه بر افزایش رطوبت پوست به از بین بردن سلول های مرده پوست نیز کمک می کند. با اینکه قهوه به تنهایی می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند اما برای تاثیر بیشتر و بهتر از ترکیب زیر استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ماسک قهوه شامل : 2 قاشق غذاخوری پودر قهوه ، 3 قاشق غذاخوری شیر ، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و قاشق غذاخوری عسل می باشد. تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب کرده سپس به پوستتان بمالید ، حدود نیم ساعت زمان بدهید تا مواد به خوبی به خورد پوستتان برود و در نهایت صورتتان را با آب شست و شو دهید.

انواع ماسک برای پوست خشک
انواع ماسک برای پوست خشک

3 . ماسک روغن نارگیل :

اگر اهل استفاده از ماسک خانگی باشید حتما با خواص مرطوب کنندگی روغن نارگیل آشنا هستید ، همچنین می توانید از مواد آبرسان دیگری مانند گلیسیرین ، گلاب و آبلیمو استفاده کنید.

برای تهیه این ماسک باید 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین را با چند قطره گلاب و آبلیمو به همراه مقداری روغن نارگیل استفاده کنید. پس از اینکه مواد را با یکدیگر ترکیب کردید روی پوستتان بمالید و پس از گذشت مدت زمان حدود 15 دقیقه صورتتان را با آب شست و شو دهید.

4 . ماسک ماست :

ماست یک ماده فوق العاده برای مراقبت از پوست می باشد که نام آن در ترکیب اکثر ماسک ها هم به چشم می خورد. ماست سرشار از آنتی اکسیدان است که این امر تاثیر زیادی در درمان خشکی پوست دارد همچنین اسید لاکتیک موجود در ماست باعث می شود شما پوستی صاف و نرم داشته باشید. علاوه بر این ها خاصیت ضد باکتریایی ماست ، باکتری و میکروب ها را ریشه کن کرده و منافذ باز پوست را نیز می بندد.

ماست را روی پوست خود بمالید و حدود 20 دقیقه زمان بدهید تا جذب پوستتان شود و در نهایت صورتتان را با آب بشویید. برای تاثیرگذاری بهتر و بیشتر می توانید از مقداری آب پرتقال و یا ژل آلوئه ورا به همراه ماست استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *