انواع مدل های بینی و خصوصیات آن موضوعی است که در این مطلب به آن می پردازیم. صحبت در مورد انواع شکل بینی کمی سخت می باشد چرا که بینی یکی از عضو های بسیار خاص بدن می باشد که می توان در مورد آن حرف های بسیاری را گفت .

انواع مدل های بینی و خصوصیات آن

  • یکی از انواع مدل های بینی مدل سر بالا می باشد که در انگلستان بسیار مشهور می باشد و به تازگی در ایران نیز بسیاری از بانوان در هنگام عمل بینی خواستار مدل سربالا می باشند .
  • یکی دیگر از انواع مدل های بینی ، بینی عقابی می باشد که شما می توانید غضروف های بسیار سخت و شبیه به استخوان را بر روی این بینی مشاهده کنید .
انواع مدل های بینی و خصوصیات آن
انواع مدل های بینی و خصوصیات آن
  • از دیگر انواع شکل بینی مدل نوبین ( Nubian ) می باشد که افراد دارای این نوع بینی معمولا پره های بینی شان بزرگتر از حد معمول می باشد و بیشتر این افراد را در بین سیاه پوستان آفریقایی مشاهده می کنید .
  • بینی های گوشتی بزرگ نیز یکی از انواع مدل های بینی می باشند که معمولا به این افراد توصیه عمل بینی نمی شود چرا که ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل انحراف تیغه بینی شوند .
  • بینی های مدل رومی نیز از دیگر مدل های بینی می باشد که مشابه آن را می توانید در مجسمه های رومی مشاهده کنید .
  • بینی مدل Roman مدلی زیبا از بینی است که با وجود قوز در آن و کشیدگی طول بینی برای آقایان زیبا است و باعث جذابیت شخصیت آنها می شود اما این مدل بر ای خانم ها چندان جالب نیست و بیشتر در آقایان این شکل بینی وجود دارد .
  • مدل بینی یونانی یا Straight nose بسیار جذاب هستند و می توانند فورا جلب نظر کنند .

طبقه بندی انواع مدل های بینی در دنیا

بینی های گوشتی طیف بسیار گسترده ای از انواع بینی ها را در بر می گیرند ، این بینی ها که معروف به بینی های انیشتینی نیز می باشند حدود 24 درصد از مردم دنیا را در بر می گیرند .

بینی های سر بالا در رتبه دوم قرار دارند ، این بینی ها که بیشتر در بین خانوم ها مشهور می باشد تقریبا دارای آماری معادل 13 درصد از مردم جهان می باشد .

بینی های رومی و بینی های قوزدار نیز به طور مشترک در رتبه سوم قرار دارند و هر یک 9 درصد از مردم دنیا را شامل می شوند . بینی های عقابی نیز چیزی حدود 5 درصد از مردم دنیا را شامل می شوند .

اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی در مورد انواع مدل بینی داشته باشیم باید دو دسته کلی : 1- مدل بینی آقایان 2- مدل بینی خانم ها را تعریف کنیم .

انواع شکل بینی
انواع شکل بینی

تفاوت جنسیتی در مدل بینی بسیار تاثیر گذار است ، بینی آقایان اغلب بزرگ تر از بینی خانم هاست و پوست ضخیم تری از آنان دارند . دماغ مردان اغلب گوشتی تر است و غدد چربی در نوک بینی شان بیشتر از خانم ها می باشد . عموما زنان بینی ظریف تر و استخوانی تر از آقایان دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *