بهترین مدل عمل بینی استخوانی و پیدا کردن آن، معمولا از جمله سوالات مهم بیماران است. ما در ادامه مطلب قصد داریم در مورد این موضوع با شما صحبت کرده و نکات مهم در زمینه انتخاب بهترین مدل عمل برای بینی استخوانی را برایتان شرح دهیم. چنانچه شما دارای بینی استخوانی هستید، خواندن این مطلب می‌تواند کمک زیادی به شما در انتخاب بهترین مدل برای جراحی کند. پس با ما همراه باشید.

بهترین مدل‌ عمل بینی استخوانی چیست؟

همانطور که می‌دانید بینی‌های استخوانی بسیار محکم و دارای پوستی نازک هستند. پوست نازک این بینی‌ها می‌تواند باعث تسهیل و تسریع روند بهبودی بینی بعد از جراحی شود. غضروف این نوع از بینی‌ها بسیار محکم بوده و پزشک می‌تواند تغییرات لازم را در شکل آنها ایجاد کند. با توجه به این ویژگی‌های مثبت و طبق نظر بسیاری از پزشکان، جراحی بینی استخوانی بسیار آسان‌تر از سایر جراحی‌ها است.

برای انتخاب “بهترین مدل عمل بینی استخوانی” باید ابتدا مشکل بینی را پیدا کرد. به عنوان مثال بیشتر افرادی که دارای بینی استخوانی هستند، قوز بینی دارند. قوز بینی تناسب بین بینی و سایر اجزای صورت را بر هم می‌زند. این افراد بینی عقابی شکل داشته و از ظاهر بینی خود راضی نیستند. در مورد چنین افرادی بهترین مدل بینی این است که قوز بینی برداشته شده و در صورت وجود عدم قرینگی در حفره‌های بینی، قرینه‌سازی انجام شود. در واقع با توجه به فرم سایر اجزای صورت پزشک تشخیص می‌دهد که چه مقدار از قوز بینی را سوهان بکشد. مثلا چنانچه بیمار مرد باشد، نیازی نیست بینی قوس زیادی پیدا کند. بهتر است در مورد آقایان فقط در حدی باشد که برآمدگی بینی از بین برود. اما در مورد خانم‌ها بسته به سلیقه خود فرد و صلاحدید دکتر جراح، ممکن است قوس بیشتری داده شود.بنابراین تشخیص بهترین مدل‌ عمل بینی استخوانی طبق نظر پزشک و با صلاحدید وی در کنار سلیقه بیمار انجام می‌شود.

عکس بهترین مدل عمل بینی استخوانی

بهترین مدل عمل بینی استخوانی برای هر فرد چه معیارهایی دارد؟

جالب است بدانید بهترین مدل برای عمل بینی استخوانی وجود ندارد. به عبارتی ما نمی‌توانیم مدل ثابتی را برای همه افراد با شرایط مختلف تجویز کنیم. در انتخاب بهترین مدل عمل بینی استخوانی باید به فاکتور‌های زیادی توجه کرد. مهمترین فاکتور شرایط فرد، آناتومی و فرم صورت خود فرد است. با توجه به این که فرد دارای صورتی کشیده، گرد و یا بیضی شکل است، می‌توان بهترین مدل را مشخص کرد.

در کنار فرم صورت باید به شرایط بینی فرد هم دقت داشت. برخی از مدل‌های بینی که افراد دوست دارند، به هیچ عنوان با توجه به شرایط بینی‌ آن‌ها امکان‌پذیر نیست. در صورت انجام چنین جراحی‌هایی، فرد دچار مشکلات زیادی در تنفس خواهد شد. بنابراین بهتر است بهترین مدل عمل بینی استخوانی را با توجه به شرایط و نکاتی که در بالا گفته شد و مشورت با پزشک خود انتخاب کنید. انتظارات و توقعات غیر واقع بینانه‌ای از پزشک خود نداشته باشید و به سلامت خود اهمیت بیشتری بدهید.

چگونه بهترین مدل عمل بینی استخوانی را انتخاب کنم؟

پیش‌تر گفته شد بینی‌های استخوانی به دلیل استخوان و غضروف مقاومی که دارند، امکان شکل‌دهی به آن‌ها برای پزشک بیشتر است. بنابراین افرادی که دارای این نوع از بینی‌ها هستند، می‌توانند مدل‌های مختلفی را برای عمل بینی خود انتخاب کنند. به عنوان مثال بینی استخوانی بهترین گزینه برای عمل فانتزی محسوب می‌شود. در مدل فانتزی یا عروسکی بینی به فرم بسیار کوچکی است که نوک آن به سمت بالا بوده و سوراخ‌های آن نیز بسیار ریز هستند.

مناسب‌ترین و بهترین مدل عمل بینی استخوانی، مدل فانتزی است؛ زیرا استخوان این نوع بینی قابلیت شکل‌پذیری و مقاومت زیادی دارد. البته بهتر است در انتخاب بینی فانتزی به فرم صورت خود نیز توجه کنید. به طور کلی مدل فانتزی مناسب افرادی است که دارای صورت ریز و گردی هستند. مدل دیگر عمل بینی به شکل طبیعی است. برخی افراد فقط به دلیل وجود قوز یا بلندی استخوان بینی تمایل به انجام عمل جراحی دارند. این افراد می‌توانند بینی خود را به شکل طبیعی عمل کنند.

افرادی که صورت دراز و کشیده‌ای دارند، بهتر است فرم بینی طبیعی را انتخاب کنند. یادآوری این نکته ضروری است که انتخاب بهترین مدل عمل بینی استخوانی بستگی به عوامل مختلفی دارد. یکی از این عوامل سلیقه افراد است. البته سلیقه افراد باید متناسب با فرم بینی آن‌ها باشد. باید نظر پزشک را در انتخاب بهترین مدل عمل برای بینی استخوانی جویا شوید. چنانچه پزشک جراح بینی با نظر شما موافق بود، اقدام به انجام چنین کاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *