امروزه بسیاری از خانم ها و آقایان از روش های مختلفی برای افزایش زیبایی چهره خود استفاده می کنند که یکی از آن ها تزریق ژل است. در برخی از موارد افراد به دلایل مختلفی مانند به کار بردن فیلر و پر کننده های ، تزریق بیش از حد یا غیر اصولی از نتیجه کار راضی نبوده و برای تخلیه ژل اقدام می کنند. تزریق هیالورونیداز یکی از روش های از بین بردن ژل هیالورونیک اسید است که در آن ژل چند روز پس از تزریق تجزیه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تست هیالورونیداز به چه منظوری انجام می شود؟

برخی از افراد به هیالورونیداز حساسیت شدید داشته و بدنشان به سرعت واکنش نشان می دهد بنابراین انجام تست قبل از تزریق لازم و ضروری است. در صورتی که 20 الی 30 دقیقه پس از تست علائمی همچون خارش ، کهیر و غیره داشتید ، جواب تست شما مثبت است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تورم و قرمزی پس از تست طبیعی بوده و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از بین می روند بنابراین این علائم نمی توانند نشلن دهنده مثبت بودن تست باشد.

تزریق هیالورونیداز
تزریق هیالورونیداز

تزریق هیالورونیداز چگونه انجام می شود؟

با توجه به اینکه آمپول هیالاز به صورت پودری می باشد ابتدا آن را با آب مقطر یا سرم فیزیولوژیک رقیق می کنند همچنین برای کاهش درد می توان مقداری لیدوکائین به محلول به فوق اضافه کرد. محلول به دست آمده را با استفاده از سرنگ های مخصوص به نواحی مورد نظر تزریق می کنند.

مراقبت های لازم پس از تخلیه ژل عبارت اند از :

تورم و قرمزی از عوارض تخلیه ژل هستند که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به صورت کامل از بین می روند برای بهبود سریع تر نکات زیر را رعایت کنید :

  1. کمپرس سرد را روی نواحی تزریق شده قرار دهید.
  2. به مدت یک هفته از مصرف داروهایی همچون آسپرین خودداری نمایید.
  3. تا چند روز از انجام فعالیت و ورزش های خیلی سنگین بپرهیزید.
  4. تا زمان بهبودی کامل با آب داغ دوش نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *