تزریق ژل چانه یکی از روش های فرم دهی و برجسته کردن چانه می باشد که در آن با استفاده از سرنگ های مخصوص ژل را به نواحی مورد نظر تزریق می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تزریق ژل به چانه برای چه افرادی مناسب است؟

هنگامی که از نیمرخ به صورت نگاه می کنیم چانه و لب فوقانی باید در یک راستا قرار بگیرند. چانه بیش از حد جلو و یا عقب تاثیر زیادی در کاهش زیبایی چهره فرد دارد اما این روش تنها برای آن دسته از افرادی که به تغییرات جزئی ( برجسته کردن چانه ) نیاز دارند مناسب می باشد و کسانی که چانه بیش از حد بزرگی دارند باید برای جراحی فک اقدام کنند.

همچنین افرادی که به دلایل مختلفی مانند افزایش سن بافت چانه شان شل شده و برجستگی خود را از دست داده است می توانند از این روش استفاده کنند.

مراحل درمان چگونه انجام می شود؟

  1. ابتدا از کرم های موضعی برای بی حس کردن ناحیه مورد نظر استفاده می شود.
  2. در این مرحله پزشک برای تزریق دقیق تر قسمت هایی که نیاز به تزریق دارد را علامت می زند.
  3. پس از بی حس شدن چانه پزشک با استفاده از سرنگ های مخصوص ژل را به نواحی مورد نظر زده و فرم می دهد.
  4. در صورت نیاز تزریق ژل لب برای ایجاد هماهنگی بین لب و چانه نیز انجام می شود.

مزایای این روش عبارت اند از :

  • مدت زمان درمان کمتر از 30 دقیقه است.
  • فرد می تواند بلافاصله پس از تزریق کارهای روزمره خود را انجام دهد.
  • به دلیل عدم استفاده از بیهوشی ، برش و بخیه عوارض جانبی به حداقل می رسد.
  • نسبت به روش های جراحی هزینه کمتری دارد.

آیا تزریق ژل به چانه عوارض دارد؟

همانطور که گفتیم در تزریق ژل خبری از بیهوشی ، برش و بخیه نیست و اگر تزریق اصولی انجام شود هیچ خطری فرد را تهدید نمی کند. تنها به دلیل استفاده از سرنگ ناحیه مورد نظر کمی ورم کرده و قرمز می شود که آن هم کاملا عادی است و پس از مدت کوتاهی خود به خود از بین می رود.

اما در صورت استفاده از ژل های نامرغوب و دائمی همچنین تزریق غیر اصولی و بیش از حد عوارض جدی تری مانند پس زدن ژل توسط بدن ، عفونت ، غیر طبیعی به نظر رسیدن صورت ، حرکت ژل به سمت بافت های دیگر و غیره را به همراه خواهد داشت.

2 دیدگاه برای “تزریق ژل چانه

  1. daryaa گفته:

    سلام آقای دکتر ماندگاری این ژل ها چقدره؟ همه میگن که خیلی زود جذب میشه و همش باید ترمیم کنی ولی من دوستم لبش تزریق کرد فقط یکبار برای ترمیم رفت الان 3 سال لبش همون جوری مونده

    • دکتر حامد عباسی گفته:

      سلام ماندگاری ژل 6 ماه الی 1 سال می باشد و معمولا بعد از 2 الی 3 بار تزریق به ثبات می رسد. به عنوان مثال یک نفر تنها به یک بار تزریق و دیگری به چهار بار تزریق برای دائمی شدن ژل نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *