جراحی استئوتومی بینی ، osteotomy بینی

اصطلاح استئوتومی ، که از زبان یونانی گرفته شده است ، در فرهنگ لغت پزشکی به عنوان یک عمل جراحی تعریف شده است که در آن استخوان تقسیم می شود یا یک قطعه استخوان خارج می شود (برای اصلاح ناهنجاری). مقاله جراحی استئوتومی بینی به تکنیک جراحی برش استخوان در طی جراحی زیبایی بینی (جراحی بینی) می پردازد.

در اکثر موارد، نه در  همه موارد ،جراحی بینی به استفاده از نوعی استئوتومی احتیاج دارد ، زیرا بیشتر رینوپلاستی های استاندارد به جا به جایی یا تغییر استخوان و غضروف نیاز دارند که بخش زیادی از بینی را تشکیل می دهد.

کاربرد جراحی استئوتومی بینی

  • جلوگیری از Open roof یا تخت شدن پل بینی : اکثر کسانی که بینی های استخوانی دارند با مشکل قوز بینی مواجه هستند . قوز برآمدگی روی پل بینی است که به خصوص در حالت نیم رخ نمای بدی به بینی می دهد . کسانی که برای حذف قوز بینی اقدام به عمل بینی خود می کنند .
    در واقع قوز استخوان دو طرف بینی را به هم چسبانده که در طی عمل جراح این استخوان را بریده و از بینی جدا می کند . در جراحی ناموفق استخوان دو طرف بینی را پوست به هم متصل نگه می دارد .
    این اتفاق باعث می شود پس از عمل در نمای رو به رو جای قوز تخت و صاف دیده شود . این محل را اپن روف می نامند .
    جراحی استئوتومی بینی استخوان دو طرف بینی را به هم نزدیک می کند تا جوش بخورد . در نتیجه خبری از Open roof یا تخت شدن پل بینی نیست .
    به همین دلیل جراحان استئوتومی بینی را بهترین روش جراحی قوز بینی می دانند .

    osteotomy بینی
    osteotomy بینی
  • باریک کردن بینی پهن : دلایل بینی پهن عبارتند از : پهن بودن استخوان بینی (تیغه بینی همان سپتوم) ،پهن بودن غضروف ها ،گوشتی بودن نوک بینی ،ضخیم بودن پوست یا گوشتی بودن بینی ،پهن بودن سوراخ بینی .
    روش های مختلفی برای باریک کردن بینی پهن وجود دارد . یکی از این روش ها تراش دادن غضروف بینی است . اما بهترین روش که هیچ رد و اثری روی پوست نمی گذارد و کاملاً ایمن است انجام استئوتومی از داخل بینی است که این روش یک روش ایمنی است.
    در روش osteotomy با ایجاد برش هایی داخل بینی ،استخوان ها نزدیک هم قرار داده می‌شوند و پهنای بالای بینی کم می شود .

این تکنیک با استخوان ها سر و کار دارد به همین دلیل در جراحی انحراف بینی و شکستگی بینی نیز می تواند مفید باشد . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *