جراحی بینی باز اصطلاحی است که مقالات مربوط به عمل بینی به آن اشاره کرده و ما در این مقاله به توضیح آن می پردازیم . 

رینوپلاستی ویژگی های عملکردی و زیبایی بینی را از طریق دستکاری پوست ، غضروف، استخوان و بافت بینی اصلاح می کند . نوع برش که جراح استفاده می کند ، تکنیک عمل رینوپلاستی را به دو دسته باز و بسته طبقه بندی می کند .

در رینوپلاستی باز ، جراح یک برش کوچک بین سوراخ های بینی ایجاد می کند که پوست بینی از روی بافت بلند می شود و سپس برش های بیشتری در داخل بینی ایجاد می کند . در رینوپلاستی بسته برش ها فقط در داخل بینی می باشد .

مراحل رینوپلاستی به روش باز

  1. بیهوشی : داروها برای راحتی شما در طول جراحی بینی تجویز می شوند . انتخاب هایی شامل آرامبخش داخل وریدی یا بیهوشی عمومی است . دکتر شما بهترین گزینه برای شما را توصیه می کند.
  2. برش : در جلسات مشاوره تصمیم گرفته می شود که رینوپلاستی به روش باز انجام شود یا بسته .
    در روش باز به دلیل جدا شدن پوست بینی ، جراح تسلط کافی بر اسکلت و بافت بینی دارد و می تواند تغییرات را دقیق تر اعمال کند . همه این عوامل بر نتیجه کار با کیفیت بیشتر تاثیر می گذارد . 
  3. تغییر شکل ساختار بینی : دماغ های خیلی بزرگ با برداشتن استخوان و غضروف ممکن است کوچک شوند . گاهی برای دستیابی به فرم مناسب نیاز به پیوند غضروف باشد .
  4. اصلاح انحراف تیغه بینی : اگر سپتوم بینی انحراف داشته باشد امکان ترمیم آن و بهبود کانال بینی برای تنفس طبیعی وجود دارد .
  5. بستن برش : هنگامی که ساختار زیرین بینی به شکل مورد نظر تراش داده می شود، پوست و بافت بینی روی اسکلت می نشیند و برش ها بسته می شوند .
جراحی بینی باز
جراحی بینی باز

 فواید و عوارض عمل بینی به روش باز

  • همانطور که در تصویر بالا می بینید با یک برش کوچک ، پوست بینی به سمت بالا هدایت می شود (مانند باز کردن کاپوت خودرو) . با اینکار علاوه بر مشاهده مستقیم تقریبا کل چارچوب بینی، کج و کولگی غضروف بینی نیز به حداقل می رسد .
  • بنابراین از فواید رینوپلاستی باز این است که سطح دسترسی و اشراف در جراحی به خاطر برش و پوست جدا شده ، بسیار بهبود یافته است .
  • در جراحی های درمانی بینی که پزشک کار دشواری را برعهده دارد معمولا انتخاب پزشک ، جراحی به روش باز است .
  • از عوارض این روش می توان به باقی ماندن جای بخیه در بینی اشاره کرد . اما در صورتی که پزشک ماهر و باتجربه باشد ، جای زخمی باقی نمی ماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *