جراحی بینی در دوران قاعدگی یکی از مهمترین سوالات خانم ها است که در این مطلب به پاسخ این پرسش پرداخته ایم با ما همراه باشید.

امکان عمل بینی در دوران قاعدگی وجود دارد؟

بسیاری از خانم ها زمان عمل بینی شان با دوران قاعدگی تداخل پیدا می کند و همین امر موجب نگرانی آنها می شود که آیا عمل بینی در این دوران امکان پذیر است یا خیر؟

در زمان عادت ماهیانه به دلیل ریزش مخاط پوشاننده داخل رحم خانم ها حدود 25 الی 80 سی سی خون دفع می کنند اما این امر باعث انعقاد خون در فرد نمی شود بنابراین خانم ها می توانند بدون هیچ مشکلی در دوران قاعدگی عمل بینی انجام دهند.

جراحی بینی در زمانه عادت ماهیانه به چه افرادی توصیه نمی شود؟

همانطور که به آن اشاره کردیم جراحی بینی در دوران قاعدگی بدون هیچ خطری انجام می شود با این حال بهتر است دو گروه زمان عمل خود را به تعویق بیاندازند که عبارت اند از :

گروه اول :

افرادی که در زمان عادت ماهیانه درد زیادی را تحمل می کنند که این دردها شامل انقباض های شدید در زیر شکم و کمر می باشد. این نوع اختلال که در اصطلاح پزشکی دیسمنوره نامیده می شود فرد را از لحاظ خلقی و جسمی تحت تاثیر قرار می دهد.

از آنجایی که دوران نقاهت جراحی بینی نیز با کمی درد همراه است ممکن است شرایط را برای بیمار دشوارتر کند.

جراحی بینی در دوران قاعدگی

گروه دوم :

افرادی که در زمان عادت ماهیانه خونریزی شدیدی دارند که به این نوع اختلال در اصطلاح پزشکی منوراژی می گویند.

با توجه به اینکه جراحی بینی یک عمل پیچیده و سنگین می باشد شما زمان زیادی در اتاق عمل خواهید بود به همین دلیل امکان تعویض مرتب پدهای بهداشتی وجود ندارد.

اگر جزء هیچ کدام از گروه های ذکر شده نیستید می توانید با خیال راحت برای انجام عمل اقدام کنید اما حتما این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید.