جراحی بینی عقابی : برداشتن و اصلاح قوز بینی

هدف از جراحی بینی عقابی برداشتن و اصلاح قوز بینی یا همان برجستگی روی پل بینی می باشد. بسیاری از ایرانی ها با توجه به عوامل ژنتیکی دارای بینی برآمده هستند به همین دلیلی عمل بینی عقابی آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. در برخی از موارد نیز ممکن است بر اثر یک ضربه به بینی روی آن قوز ایجاد شده باشد.

علت ایجاد قوز بینی چیست؟

قوز بینی با توجه به یکی از دلایل زیر ایجاد می شود :

استخوان اضافی :

در این مورد از جراحی بینی عقابی استخوان اضافی را بر می دارند تا سطح روی بینی صاف شود.

غضروف اضافی :

در این شرایط غضروف را می تراشند تا برآمدگی روی بینی از بین برود.

هر دو مورد :

در صورتی که بینی هم استخوان اضافی و هم غضروف اضافی داشته باشد با تکنیک های مختلف ابتدا استخوان را برداشته سپس غضروف را تراش می دهند.

جراحی بینی عقابی

عمل بینی عقابی چگونه انجام می شود؟

1 _ در ابتدا مانند تمامی جراحی ها برای اینکه بیمار حین عمل در وضعیت کاملا آرام و بدون درد قرار بگیرد با توجه به شرایط بیمار و تشخیص پزشک از یکی از روش های بیهوشی استفاده می شود.

2 _ پس از انجام مراحل بیهوشی توسط متخصصین پزشک برای دسترسی به بافت بینی برش هایی را از داخل یا خارج بینی ایجاد می کند.

3 _ در این مرحله با توجه به علت قوز بینی که به آن اشاره کردیم با استفاده از تکینیک های مخصوص و مختلف برآمدگی روی بینی را از بین می برند.

4 _ و در نهایت پزشک برش های ایجاد شده را با بخیه می بندد.

نکته :

همانطور که گفتیم هدف از عمل بینی عقابی اصلاح قوز بینی می باشد اما اگر تمایل دارید که علاوه بر آن ظاهر بینی تان کمی تغییر کند به عنوان مثال نوک بینی تان بالاتر برود حتما این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید.