در این مطلب می خواهیم به توضیح جراحی بینی منگنه ای یا کلیپسی بپردازیم. امروزه بسیاری از افراد از نتیجه عمل بینی خود رضایت ندارند به همین دلیل متقاضی جراحی ترمیمی بینی هستند. برای رسیدن به نتیجه دلخواه علاوه بر مراقبت های بعد از عمل بینی تجربه و مهارت جراح نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که به دلیل عدم رعایت نکات ظریف توسط جراح اشکالاتی در بینی های عمل شده مشاهده می شود.

یکی از اشتباهات رایج جراحان تراش بیش از حد غضروف بینی است که باعث می به وجود آمدن فرم بینی منگنه ای و یا کلیپسی می شود. این مدل بینی تاثیر زیادی در کاهش زیبایی چهره داشته و ساختار بینی را از حالت ایده آل خارج می کند.

بینی منگنه ای یا کلیپسی چیست؟

بینی منگنه ای به حالتی گفته می شود که در آن پره های بینی به داخل بینی فرو رفته باشد به گونه ای که انگار به بینی گیره یا منگنه زده اند. برخی از افراد به صورت مادرزادی فرم بینی شان منگنه ای است و برخی دیگر به دلیل عمل بینی ناموفق به این عارضه دچار می شوند که هر دو گروه می توانند به انجام عمل ترمیم بینی منگنه ای اقدام کنند.

در این مدل بینی سوراخ ها و دریچه های بینی بسته شده و باعث به وجود آمدن مشکلات تنفسی می شود. اگر شما نیز دچار این عارضه هستید نگران نباشید چرا که خوشبختانه امروزه جراحان قادر هستند تا با استفاده از تکنیک های موثر به راحتی این مشکل را برطرف کنند.

جراحی بینی منگنه ای
جراحی بینی منگنه ای

عمل ترمیم بینی منگنه ای چه نتایجی به همراه خواهد داشت؟

پس از انجام عمل ترمیم بینی منگنه ای و گذراندن دوره نقاهت شاهد نتایج مثبت خواهیم بود. افرادی که به دلیل بسته بودن راه های هوایی به سختی نفس می کشیدند شاهد تغییرات مثبت خواهند بود همچنین برطرف نمودن این عارضه باعث افزایش زیبایی چهره خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *