جراحی بینی نیمه فانتزی که امروزه بین خانم‌ها بسیار محبوب شده‌ است، نوعی از عمل جراحی برای بینی است که به آن ظاهری مصنوعی نمی‌دهد، اما در عین حال کمی حالت عروسکی در نتیجه عمل خواهد داشت. در این نوع جراحی در حین عمل‌ قوسی جزئی روی بینی ایجاد می‌شود که از بینی طبیعی بیشتر و از بینی فانتزی کمتر است. بینی‌هایی که به این روش عمل می‌شوند نوک کمی سربالاتر از حالت طبیعی دارند، ضمن اینکه در این مدل جراحی، تیغه بینی خیلی باریک نمی‌شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با جراحی بینی نیمه فانتزی آشنا کنیم. اگر قصد انجام جراحی را دارید و احتمال می‌دهید این نوع عمل برای ظاهر شما مناسب‌تر است، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

نمونه کار بیبنی دکتر حامد عباسی
قبل و بعد عمل بینی توط دکتر عباسی

جراحی بینی نیمه فانتزی چه نوع عملی است؟

جراحی بینی نیمه فانتزی ترکیبی از دو نوع عمل طبیعی و فانتزی برای بینی است که در آن بینی کوچکتر از بینی طبیعی خواهد شد، اما حالت مصنوعی بینی عروسکی را به خود نمی‌گیرد. در واقع پس از دوره نقاهت بیمار ظرافت بیشتری از بینی طبیعی در ظاهر خود را شاهد است، در صورتی که قوس بینی و سایز آن خیلی غیرعادی نیست. در عمل بینی انتخاب تغییراتی که در جراحی باید صورت بگیرند، توسط جراح با در نظر گرفتن سلیقه بیمار انجام خواهد شد. بنابراین اینکه روند عمل بینی چگونه باشد برای هر بیمار متفاوت است.

جراحی بینی نیمه فانتزی برای چه کسانی مناسب‌تر است؟

جراحی بینی نیمه فانتزی هم برای بینی‌های گوشتی و هم برای بینی‌های استخوانی استفاده می‌شود ولی با توجه به اینکه برای فرم دادن به بینی باید استخوان و غضروف بینی مستحکم و پوست آن نازک باشد در بینی‌های استخوانی نتیجه مطلوب‌تری خواهد داشت. اما با این حال بهترین جراح بینی تهران که مهارت و تجربه کافی را در این خصوص دارد، می‌تواند به راحتی بینی گوشتی را به مدل دلخواه در بیاورد.

جراحی بینی به روش نیمه فانتزی برای افرادی که بینی غضروفی و پوست نازک دارند، به دلیل بهتر مشخص شدن ظرافت‌های به وجود آمده در بینی، بیشتر پیشنهاد می‌شود. همچنین برای کسانی که بینی خیلی بزرگتری نسبت به صورتشان دارند، گزینه خوبی به حساب می‌آید. اما به دلیل اینکه در این جراحی، بینی بیمار از حد معمول کوچکتر می‌شود، این نوع جراحی زیبایی به افرادی که صورت بزرگ و پهن دارند توصیه نمی‌شود.

جراحی بینی نیمه فانتزی
جراحی بینی نیمه فانتزی

عمل بینی فانتزی بهتر است یا نیمه فانتزی؟

به طور کلی نمی‌توان گفت کدام مدل عمل بینی مناسب‌تر است. زیرا فرم صورت هر شخص و انتظارات او از جراحی متفاوت است و تنها جراح می‌تواند مناسب‌ترین نوع بینی را با توجه به سایر اجزای صورت تشخیص دهد. به هر حال توصیه می‌شود زمانی که اقدام به انجام جراحی می‌کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • توجه داشته باشید در جراحی بینی طبیعی نوک بینی نسبت به لب در وضعیت ۹۰ درجه، در جراحی بینی نیمه فانتزی ۱۰۰ درجه و در جراحی بینی فانتزی ۱۰۵ درجه قرار دارد. پس اگر دوست ندارید نوک بینی بعد از عمل سربالا شود بهتر است سراغ جراحی بینی فانتزی نروید.
  • قوس بینی نقش موثری در زیبایی بینی پس از جراحی دارد. در جراحی بینی فانتزی، بینی قوس نسبتا شدیدی در بخش میانی دارد در حالی که این قوس در بینی نیمه فانتزی ملایم‌تر است.
  • هنگام جراحی بینی نیمه فانتزی معمولاً حفرات تنفسی کوچکتر از حالت طبیعی می‌شوند از این رو هنگامی که جراح بینی شما با تجربه و ماهر نباشد ممکن است پس از عمل مشکلات تنفسی داشته باشید. پس در انتخاب جراح دقت کافی داشته باشید و به بهترین جراح بینی تهران مراجعه کنید. بهترین جراح بینی تهران پزشکی است که شما هرگز از نتیجه عمل با ایشان پشیمان نمی‌شوید.
  • اگر پوست بینی شما ضخیم و دارای غدد چربی بیشتری است، عمل بینی طبیعی برای شما مناسب‌تر است.
00:40
truncate dir-rtl

جراحی بینی دکتر حامد عباسی

کلام آخر

جراحان امروزه با دقت بسیاری دست به جراحی بینی می‌زنند و تمام نکات مهم را از قبل به بیمار گوشزد می‌کنند. اگر بینی شما قابلیت عمل به صورت نیمه فانتزی را داشته باشد جراح گوش حلق و بینی حتما به شما خواهد گفت. بنابراین بین مدل‌های بینی خوب یا بد وجود ندارد و در اصل باید دید که برای بینی شما قابلیت پیاده‌سازی چه نوع جراحی وجود دارد و چه فرم بینی به صورت شما می‌آید.

2 دیدگاه برای “جراحی بینی نیمه فانتزی همراه با نمونه کار

  1. sana ebrahimi گفته:

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر ببخشید من میخواستم بینیم عمل کنم اما گفتن تو میانسالی نوک بینی شل میشه و میفته و به خاطر همین پشیمون شدم خواستم ببینم آیا این موضوع واقعیت داره؟؟؟

    • دکتر حامد عباسی گفته:

      سلام به صورت کلی با افزایش سن بافت بینی شل می شود. شما بینی تان را چه عمل کرده و چه نکرده باشید در میانسالی با افتادگی نوک بینی موجه خواهید شد پس قطعا اگر بینی تان را عمل کنید این افتادگی کمتر به چشم می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *