جراحی بینی همزمان با ارتودنسی یکی از سوالات بسیاری از افراد است به همین دلیل می خواهیم در این بخش به پاسخ این پرسش بپردازیم. امروزه بسیاری از خانم ها و آقایان برای رفع عیوب و افزایش زیبایی چهره خود به انجام انواع روش های زیباسازی صورت اقدام می کنند که عمل بینی در صدر انواع جراحی زیبایی صورت قرار دارد. برخی از افراد در طول دوره درمان ارتودنسی تصمیم می گیرند بینی خود را عمل کنند از آنجایی که رینوپلاستی همراه با ارتودنسی می تواند کیفیت نتیجه هر دو درمان را پایین بیاورد بهتر است انجام عمل بینی را به بعد از اتمام درمان ارتودنسی موکول کنید.

عمل بینی و ارتودنسی کدامیک اول انجام شود؟

با توجه به اینکه درمان ارتودنسی باعث تغییر فرم لب و بینی می شود بهتر است ابتدا ارتودنسی را انجام داده سپس برای عمل بینی اقدام کنید. برخی از افراد علاوه بر ارتودنسی باید جراحی فک نیز انجام دهند تا به نتیجه دلخواه برسند باز هم بهتر است عمل بینی را پس از تغییرات کامل صورت انجام دهید.

جراحی بینی همزمان با ارتودنسی
جراحی بینی همزمان با ارتودنسی

جراحی بینی و ارتودنسی

چرا بهتر است عمل بینی پس از ارتودنسی انجام شود؟

عمل بینی همزمان با ارتودنسی علاوه بر کاهش کیفیت نتیجه هر دو درمان می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد به عنوان مثال شما باید هر چند وقت یکبار نزد متخصص ارتودنسی خود بروید تا کارهایی روی دندانهایتان انجام دهد که در این میان ممکن است به بینی شما فشار وارد شده و احساس درد کنید همچنین فشار وارد شده به بینی می تواند فرم بینی تان را تغییر دهد.

پس از اتمام درمان ارتودنسی فرم لب ها کمی تغییر می کند و شاید شما تصور کنید که فرم بینی با فرم جدید لب ها هماهنگی ندارد.

2 دیدگاه برای “جراحی بینی همزمان با ارتودنسی

  1. shivarostami گفته:

    سلام آقای دکتر من میخوام بینیم عمل کنم خواستم بدونم چند وقت بعد از عمل بینی میشه کامپوزیت دندان انجام داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *