جراحی بینی و اثرات مصرف دخانیات بر روی آن ، تاثیر سیگار بر عمل بینی

جراحی بینی و اثرات مصرف دخانیات بر روی آن و نکاتی که افراد سیگاری باید رعایت کنند را در این مطلب بررسی می کنیم .

یکی از جراحی های زیبایی صورت که در ایران بسیار رایج می باشد ،جراحی بینی می باشد. شرایط عمل جراحی ترمیمی بینی با توجه به شرایط ظاهری افراد می تواند به صورت های مختلفی انجام بگیرد .

پس از جراحی بینی معمولا تا چند روز پس از عمل فرد مورد جراحی قرار گرفته دچار عارضه های مختلفی می شود که با رعایت چند نکته به مرور زمان بر طرف می شود. عوامل مختلفی بر روی شرایط عمل بینی تاثیر می گذارد که به تعدادی از آنها اشاره شده است .

جراحی بینی و اثرات مصرف دخانیات بر روی آن

یکی از نکاتی که در هنگام عمل جراحی بینی باید به آن توجه کرد ، عدم استعمال دخانیات دو هفته قبل و دو هفته بعد از عمل می باشد .

در واقع فرد بیمار با استعمال دخانیات روند ترمیم پوست و استخوان های خود را کند می کند . همچنین استعمال سیگار و قلیان قبل از عمل باعث ایجاد مشکل هنگام بیهوشی بیمار می شود .

با توجه به روند تاثیر گذاری بلند مدت مصرف دخانیات بر روی پوست بیمار ، در هنگام جراحی این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات اساسی برای شخص بیمار و پزشک معالج وی می شود .

نکات مهم بعد از جراحی بینی

از جمله نکات مهم و مورد توجه در انجام جراحی بینی توجه به شرایط بهداشت فردی بعد از عمل می باشد . معمولا افراد پس از ترمیم انحراف تیغه بینی بین 2 تا 14 هفته دارای ورم بینی هستند .

این ورم در چند هفته اول بسیار بزرگ و گسترده می باشد . استفاده از کمپرس های یخ و شستشوی مداوم بینی با آب سرد این ورم را کاهش می دهد .

تاثیر سیگار بر عمل بینی
تاثیر سیگار بر عمل بینی

استفاده از رژیم غذایی مناسب بعد از عمل و استفاده کمتر از غذا های گرم به روند بهبود فرد بیمار کمک می کند . همچنین در مدت ورم بینی سعی کنید از گرما و رطوبت دوری کنید. این دو مورد ممکن است درد ناحیه بینی و ورم آن را افزایش دهند .

در حدود 6 هفته بعد از عمل جراحی، بینی فرد شروع به سفت شدن می کند و کم کم احساس درد بیمار کم می شود . استفاده از چسب بینی در این بازه زمانی توصیه می شود . در مرحله بعدی که در مدت شش ماه ممکن است طول بکشد ، کم کم ورم بینی از بین رفته و رنگ پوست به حالت عادی بر می گردد . به همین خاطر معمولا پزشکان نتیجه عمل زیبایی را پس از 6 ماه تا یک سال ارزیابی می کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *