جراحی ترمیم لاله گوش : لوبوپلاستی

جراحی ترمیم لاله گوش با لوبوپلاستی یک نوع عمل زیبایی مربوط به گوش است که در آن لاله گوش کشیده شده و یا پاره شده درمان می شود. لاله گوش ممکن است بر اثر عوامل مختلفی مانند افزایش سن ، استفاده از گوشواره های سنگین و غیره دچار کشیدگی و بدشکلی شود. در ادامه مطالب به نحوه عمل ، عوارض و مراقبت های بعد از آن پرداخته ایم جهت کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

جراحی لوبوپلاستی چگونه انجام می شود؟

این جراحی که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود بین 15 الی 60 دقیقه به طول می انجامد. در عمل لوبوپلاستی از دو نوع برش به شکل z و یا L استفاده می شود که انتخاب آن به نظر پزشک و شرایط بیمار بستگی دارد. پس از ایجاد برش و انجام تغییرات لازم پزشک با استفاده از نخ های مخصوص برش های ایجاد شده را بخیه می زند.

پس از عمل نیازی به بستری شدن نبوده و بلافاصله بیمار به منزل فرستاده می شود.

جراحی ترمیم لاله گوش

آیا عمل ترمیم لاله گوش عوارض دارد؟

بله این عمل نیز مانند جراحی زیبایی گوش دارای عوارض جانبی مانند : درد ، تورم ، کبودی ، بیحسی ، خونریزی و غیره را به همراه دارد. در صورت انجام جراحی غیر اصولی ممکن است عوارض جدی تری مانند عدم بهبود زخم ، عدم تقارن گوش و فرورفتگی گوش شما را تهدید کند که در این شرایط ممکن است عمل مجدد انجام شود.

مراقبت های لازم پس از عمل عبارت اند از :

1 . پس از جراحی ترمیم لاله گوش به توصیه و نکات پزشک به خوبی گوش کرده و به آن ها عمل کنید.

2 . در صورت مشاهده عوارض غیر طبیعی و یا تشدید عوارض جانبی فورا به پزشک مراجعه کنید.

3 . اگر احساس درد و یا سوزش داشتید از مسکن هایی مانند استامینوفن و پروفن استفاده نمایید.

4 . برای جلوگیری از عفونت گوش شما بانداژ می شود که باید تا چند روز روی گوشتان بماند.

5 . بهبود عوارض جانبی ممکن است تا یک هفته به طول بیانجامد بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست.

6 . سوراخ کردن گوش 2 ماه پس از جراحی ترمیم لاله گوش عمل بلامانع است.

7 . پس از عمل ، لاله گوشتان کمی ضعیف می شود بنابراین از آویزان کردن گوشواره های سنگین خودداری کنید.