جراحی ترمیم نوک بینی روشی برای رفع عیوب نوک بینی است و برای اکثر افرادی که می خواهند تنها نوک بینی خود را تغییر بدهند، مناسب می باشد. در این روش جراح بینی تنها با حذف برخی غضروف های در نوک بینی، پهنی بیش از حد و افتادگی بینی را از بینی می برد تا فرم بینی به شکل زیباتری تبدیل شود. برای آشنایی با جراحی ترمیم نوک بینی در این مقاله همراه ما باشید.

 
 
عکس عمل بینی دکتر حامد عباسی
 
دوماه بعد از جراحی بینی

عمل ترمیم نوک بینی

ترمیم نوک بینی یکی از دغدغه های اصلی افراد در جراحی ترمیمی بینی می باشد در واقع یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می شود برخی از افراد برای رفع مشکل افتادگی نوک بینی تصمیم به انجام عمل بینی بگیرند آن است که بینی شان از زاویه نیمرخ بسیار بلندتر دیده می شود و رفع این مشکل سبب می‌شود تا بینی فرد در تمام زوایا، هم نیمرخ و هم سه رخ متناسب و زیبا دیده شود.

عمل تیپ پلاستی در اتاق عمل و با بیهوشی عمومی انجام می شود. عمل ترمیم نوک بینی به طور کلی شامل کوچک کردن نوک بینی می شود و یک عمل جراحی بسیار رایج است زیرا اغلب لازم است نوک بینی با بقیه قسمت های بینی هماهنگ شود. جراح برش هایی را جهت دسترسی به ناحیه نوک بینی می زند و تغییرات مورد نیاز روی ساختار بینی را انجام می دهد.

جراحی-ترمیم-نوک-بینی

جراحی ترمیم نوک بینی برای چه افرادی مناسب می باشد؟

جراحی تیپ پلاستی برای تمامی افرادی که می خواهند بینی خود را عمل کنند مناسب نبوده و نتیجه دلخواه به دست نمی آید به همین دلیل شما باید حتما قبل از اقدام برای عمل با پزشک متخصص مشورت کرده تا وی با بررسی های لازم بهترین روش را به شما پیشنهاد دهد. اما به طور کلی از این روش در موارد زیر استفاده می شود:

  • افرادی که دچار انحراف تیغه بینی هستند.
  • کسانی که می خواهند بینی سربالا (بینی عروسکی) داشته باشند.
  • افرادی که می خواهند قوس بینی خود را افزایش دهند.
  • افرادی که از عدم تقارن سوراخ های بینی شان رنج می برند.
  • کسانی که از عمل بینی خود رضایت نداشته و می خواهند بدون صرف هزینه اضافی بینی خود را ترمیم کنند.
جراحی ترمیم نوک بینی
جراحی ترمیم نوک بینی

عمل ترمیم نوک بینی چگونه انجام می شود؟

ابتدا برای اینکه فرد در طول جراحی در وضعیت آرام قرار بگیرد و هیچ گونه دردی را احساس نکند مراحل بیهوشی توسط متخصصین بیهوشی انجام می شود. سپس جراح با ایجاد برش در داخل بینی تغییرات لازم در غضروف های نوک بینی را انجام می دهد تا فرم بینی به شکل دلخواه تبدیل شود و در نهایت با استفاده از نخ های مخصوص برش های ایجاد شده در داخل بینی را بخیه می زند.

تمامی این مراحل در کمتر از 1 ساعت انجام می شود. در این روش با توجه به اینکه برش ها در داخل بینی ایجاد خبری از باقی ماندن زخم و جای بخیه بر روی بینی نیست.در مواردی که عمل به روش باز انجام شود خط کوچک باریکی ممکن است در پوست ناحیه کلوملا باقی بماند، که در اکثر موارد به وضوح قابل رؤیت نیست.

 
 
  • در این عمل طول قسمت فوقانی غضروف‌ها کوتاه تر شده (Lateral Steal) و در واقع با انجام این کار در هر دو طرف نوک بینی را کمی به بالا منتقل می‌کنیم.
  • دریچه‌های بینی بازتر شده و تنفس بیمار بهتر می‌شود.
  • نوک بینی افتاده به وضعیت جوان تر و کمی سربالاتر تغییر می‌کند بدون آنکه به بینی حالت خوکی بگیرد یا سوراخ ‌های بینی خیلی نمایان شود.
  • با روش های کمکی ثبات و قوام غضروف های نوک بینی بیشتر می شود و عبور هوا از دریچه بینی به شکل موثری افزایش پیدا کند. همچنین با این روش از ایجاد بالا کشیدگی، کجی و ناهماهنگی در لبه پره های بینی بعد از رینوپلاستی، جلوگیری می‌شود.

مراقبت های بعد از جراحی ترمیم نوک بینی

 
 
عمل-نوک-بینی-
 
  • عمل نوک بینی روند بهبودی سریع تری نسبت به جراحی بینی دارد.
  • پوست های نازک تر نسبت به پوست های ضخیم روند بهبودی سریع تری دارند.
  • تنفس ممکن است در روزهای اول به دلیل التهاب سخت شود.
  • این عمل بدون تامپون و فتلیه انجام می‌شود.
  • بهتر است سر خود را تا حد امکان بالا نگه دارید.
  • در صورتی که عمل بینی با روش باز انجام شود، بخیه های روی پوست بعد از یک هفته کشیده می شود. اگر جراحی با تکنیک بسته انجام شود، نیازی به برداشتن بخیه ها نیست زیرا جذبی هستند.
  • وجود تورم نوک بینی می تواند چندین ماه طول بکشد به خصوص زمانی که پوست ضخیم است.
  • حساسیت و بی حسی نوک بینی می تواند حدود 3 ماه طول بکشد.
  • بیمار می تواند 5-6 روز بعد از عمل رانندگی را شروع کند.
  • پیاده روی و آهسته دویدن 3-4 هفته بعد از عمل توصیه می شود.

ترمیم نوک بینی بدون جراحی

برخی از افراد برای اصلاح و ترمیم نوک بینی شان به سراغ روش های دیگری مانند لیفت بینی و یا تزریق ژل و یا بوتاکس آن می روند.اما باید بدانید که این روش ها نمی توانند ایرادات عمده بینی را رفع کنند و خیلی زود باعث می شوند که نوک بینی دوباره به حالت قبل بازگردد، زیرا این روش ها موقتی بوده و پس از گذشت چند ماه، باید آن ها را ترمیم کرد.

قیمت عمل ترمیم نوک بینی

هزینه عمل ترمیم نوک بینی به فاکتورهای زیادی از جمله شرایط بیمار، نوع مدل بینی، پیچیدگی عمل، دستمزد پزشک و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد که در این خصوص شما می توانید با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و از هزینه دقیق عمل مطلع شوید.

کلام آخر

عمل ترمیم نوک بینی بسته به نوع بینی بیمار، ممکن است حدود یک ساعت یا بیشتر طول بکشددر این عمل معمولا درد و تورم جزئی را تجربه کنید و اگر جراح بینی برای ترمیم غضروف از گوش شما بردارد، در آنجا تنها یک اسکار کوچک خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *