جراحی همزمان زیبایی و شکستگی بینی یکی از سوالات بسیار پرتکرار است بنابراین قصد داریم در این مطلب به پاسخ این پرسش بپردازیم.

امروزه بسیاری از خانم ها و آقایان از فرم بینی خود رضایت ندارند و دوست دارند عمل بینی انجام دهند اما به دلایل مختلفی مانند نداشتن بودجه ، ترس از جراحی ، مشغله کاری و غیره شرایط لازم برای جراحی را نداشتند. در این میان ممکن است همین افراد بینی شان در اثر ضربه دچار شکستگی شود و تنها راه درمان آن جراحی می باشد بنابراین فرصت را غنیمت شمره و تمایل دارند تا همراه با درمان شکستگی بینی جراحی زیبایی بینی نیز انجام دهند.

جراحی همزمان زیبایی و شکستگی بینی
جراحی همزمان زیبایی و شکستگی بینی

 

آیا امکان انجام عمل زیبایی با درمان شکستگی بینی وجود دارد؟

با توجه به اینکه برای انجام جراحی زیبایی بینی باید روی استخوان بینی تراش داده شود بهتر است جراحی زیبایی همراه با درمان شکستگی انجام نشود چرا که تراش روی استخوان شکسته شده آن ظرافت و تمیزی لازم را نداشته و ممکن است بینی به فرم دلخواه درنیاید و انحراف بینی به خوبی برطرف نشود و حتی ممکن است قوز روی بینی باقی بماند.

بنابراین بهتر است بیمار ابتدا شکستگی بینی خود را درمان کند سپس حداقل 3 ماه صبر کند تا استخوان های بینی محکم شوند در صورت امکان بهتر است 6 ماه بعد از درمان شکستگی بینی به انجام عمل زیبایی اقدام کنید.

اما در صورتی که شکستگی بسیار خفیف باشد معمولا جراح سعی می کند همزمان با جا انداختن شکستگی ، عمل زیبایی نیز انجام دهد.

در کل امکان انجام همزمان جراحی زیبایی بینی با درمان مشکلات مربوط به بینی مانند پلیپ بینی ، انحراف بینی ، شکستگی بینی و غیره وجود دارد اما تا حد امکان بهتر است عمل زیبایی بینی به تنهایی انجام شود تا بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *