جراحی بینی یکی از عمل های پیچیده و سنگین می باشد و طبیعی است که به مراقبت های خاصی نیاز دارد. بسیاری از افرادی که به تازگی بینی خود را عمل کرده اند دغدغه های زیادی دارند که یکی از آن ها خمیازه کشیدن بعد از عمل بینی می باشد. هنگام خمیازه کشیدن دهان به صورت کامل باز شده و پوست بینی کشیده می شود که ممکن است به بخیه های بینی آسیب ببینند. خب شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که در این مواقع باید چه کار کرد؟ جهت کسب کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دلایل خمیازه کشیدن چیست؟

زمانی که دمای مغر بیش از اندازه شود فرد به صورت غیر ارادی شروع به خمیازه کشدن می کند که این امر موجب خنکسازی و استراحت مغز شده سپس دمای مغز را متعادل می کند. بنابراین خمیازه کشیدن یک امر طبیعی بوده و فرد نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

خمیازه در واقع نوعی رفلکس بدن است که شامل باز کردن فک و بازدم سریع هوا است. بطور کلی بلافاصله بعد از خمیازه احساس آرامش به سراغ فرد می آید. اما حرکات صورتی که در اثر باز شدن فک و خمیازه کشیدن ایجاد می شود، ممکن است منجر به پاره شدن بخیه شود که علاوه بر درد آور بودن، باعث می شود تا مجددا به پزشک برای ترمیم آن مراجعه کنید. این کار در نوع خودش زحمت و هزینه خاص خود را دارد.

خمیازه کشیدن، کاری بسیار عادی است که همه ما در طول روز انجام می دهیم، اما همین کارهای عادی و به ظاهر کوچک بعد از جراحی های زیبایی به ویژه جراحی بینی در صورت، محدودیت های خاص خود را دارد.

خوابیدن به نحوی که جاذبه باعث کشش بینی شود باعث افتادگی آن بعد از عمل بینی خواهد شد و حرکات صورت که در اثر خندیدن، حرف زدن زیاد و حتی خمیازه کشیدن به وجود می آید بر روی نتایج عمل بینی تأثیر می گذارد.

اما با توجه به اینکه خمیازه کشیدن ممکن است به بخیه های بینی تان فشار وارد کرده و موجب پاره شدن آن ها شود پزشکان راه حل هایی را در اختیار بیماران خود قرار می دهند که در ادامه مطالب برایتان آورده ایم.

خمیازه کشیدن بعد از جراحی بینی
خمیازه کشیدن بعد از جراحی بینی

نحوه خمیازه کشیدن پس از جراحی بینی :

1 . هنگام خمیازه کشیدن سعی کنید دهان خود را بیش از اندازه باز نکنید و هر لحظه که احساس کردید به بخیه هایتان فشار وارد شده دهان خود را ببندید.

2 . هر زمان که احساس کردید نیاز به خمیازه کشیدن دارید بخیه های بینی خود را با دست نگه دارید.

نکته :

1 . همانطور که اشاره کردیم خمیازه کشیدن دمای مغز را کنترل می کند و به همین دلیل برای بدن لازم و ضروری است بنابراین سعی نکنید جلوی خمیازه کشیدن خود را بگیرید.

2 . برای اینکه بیش از اندازه خمیازه نکشید در حد توان فعالیت کنید و اگر احساس خستگی و خواب آلودگی کردید حتما استراحت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *