احساسات بخش جدایی ناپذیر زندگی هر انسانی است. بسیاری از ما با خندیدن حس سر زندگی و نشاط می یابیم. این مسئله از اول زندگی همیشه بوده و نمی توان بعد از عمل بینی آن را حذف کرد ولی از این نکته هم نباید غافل شد که بعد از عمل بینی فرد باید روحیه بسیار شادی داشته باشد. اغلب ما پیش از جراحی کردن بینی به این فکر می کنیم که تا چه مدت نمی‌توانیم با صدای بلند بخندیم و نگران عوارض خندیدن بعد از عمل بینی هستیم.

ما در این مقاله به بررسی این ‌موضوع میپردازیم و مشخص می کنیم تا چه مدت نمی‌توانید خنده های بیش ‌از اندازه داشته باشید تا عضلات صورت تحت الشعاع قرار نگیرد. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

خندیدن بعد از عمل بینی

به طور کلی بهترین جراحان بینی توافق دارند که گاهی اوقات خندیدن، خمیازه کشیدن و یا سرفه کردن برای بینی شما مضر نیست اما راهکارهایی هم وجود دارد تا از اثرات این حرکات و صدمه به بینی جلوگیری شود.

توصیه می شود، از حرکت دادن بیش از حد صورت به خصوص در چند هفته اول بعد از عمل بینی خودداری کنید. زیرا باعث می شود به بخیه ها فشار آورده و تنفس را برای شما سخت تر کند.

اگر بلند می خندید، گریه می کنید و بعد از جراحی زیبایی بینی خمیازه می کشید، اگر کمی بیش از حد بخندید و در بینی احساس درد کنید، این بدان معنی است که از حد مجاز فراتر رفته اید.

خندیدن بعد از عمل بینی به دلیل تحریک عضلات صورت می تواند بر روی بینی فشار وارد کرده و موجب بروز عوارض جدی شود بنابراین تا زمان بهبودی کامل از خندیدن شدید بپرهیزید. در ادامه مطالب درباره عوارض خندیدن بعد از عمل بینی صحبت کرده ایم جهت کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

خندیدن پس از جراحی بینی چه عوارضی دارد؟

عواملی همچون زمان و شدت خنده تاثیر زیادی در عوارض ایجاد شده دارد به عنوان مثال اگر هفته های اول به صورت شدید بخندد مسلما لطمه زیادی به بافت های بینی وارد می شود بنابراین سعی کنید در دوران نقاهت جلوی خنده خود را بگیرید و یا به صورت آهسته و با دهان باز بخندید. با این روش علاوه بر کنترل فشار بر روی بینی از بروز عوارض زیر نیز جلوگیری شود :

  • خنده شدید باعث کاهش فرایند ترمیم زخم های بینی می شود.
  • در قسمت های زخم شده بینی درد شدیدی احساس خواهد شد.
  • در صورتی که خنده شدید باشد ممکن است بخیه ها پاره شده و بافت های بین جا به جا شوند.

نکته ! مهمترین عارضه خندیدن شدید بعد از عمل بینی فاصله گرفتن پره های بینی از یکدیگر و پهن شدن بینی می باشد که این امر باعث ظاهر نامناسب بینی و بی نتیجه ماندن جراحی بینی خواهد شد.

خندیدن بعد از عمل بینی
خندیدن بعد از عمل بینی

تا چه زمانی باید از خندیدن بلند بعد از عمل بینی بپرهیزیم؟

شما باید تا زمان بهبودی کامل از خندیدن شدید بپرهیزید. عمل بینی معمولاً در تمامی افراد به یک شکل انجام نمی شود بنابراین زمان بهبودی در تمامی افراد نیز یکسان نیست بنابراین شما باید در این مورد به توصیه های پزشک خود عمل کنید اما به صورت کلی بهتر است تا یک ماه بلند خندیدن کنار بگذارید تا نتیجه عمل دلخواهتان دست یابید.

آیا خندیدن بعد از جراحی بینی خطرناک است ؟

از زمان جراحی بینی تا 6 الی 8 هفته بعد از آن دوره ی نقاهت حساس است. در طول این مدت سعی کنید با شدت نخندید، سرفه و یا فین نکنید. افرادی که نوک بینی خود را جراحی کرده اند و یا عرض بینی را کمتر کرده اند، باید بیشتر مراقب باشند و خندیدن خود را بعد از عمل بینی بیشتر کنترل کنند.

کلام آخر

آیا با عوارض خندیدن بعد از عمل بینی آشنایی دارید؟ زمانی که می خندید، نوک بینی رو به پایین مایل می شود و پره های بینی نیز پهن تر می شود. اگر بعد از عمل بینی با شدن بخندید به استخوان و غضروف هایی که جوش نخورده اند فشار وارد می شود و ممکن است حتی از جای خود حرکت کنند. یا حتی ممکن است بخیه ها باز شوند و بینی شما دچار خونریزی و عفونت شود بنابراین توصیه می کنیم به مدت 6 الی 8 هفته از قهقه زدن بپرهیزید و سعی کنید آرام و با دهان باز بخندید.

4 دیدگاه برای “عوارض خندیدن شدید بعد از عمل بینی

  1. Mahsanp گفته:

    و ببخشید من دکترم اصلا برای تمیز کردن بینیم نه قطره گفت نه سروم فقط قرص اناهیل پلاس با یه کرم نوشتن ایا لازمه خودم بدون تجویز قطره بگیرم یک هفاس عمل کردم

  2. Mahsanp گفته:

    سلام ببخشید من یکـهفتس عمل کردم گچ برداشتم و هی روزی یک بار میخندم ولی از لبم فشار میدم که پهن نشن و حرف میزنم اگه از لین بع بعد تکرار نکنم بنظرتون تا الان هیچی نشده فقط دوبار بینیم یکم کشیده شد تو خنده

  3. ناهید امامی گفته:

    آقای دکتر من حدود 5 هفته پیش بینیم عمل کردم تا الان خیلی خودم کنترل کردم نخندم اما دیروز خیلی خندیدم الان میترسم که مشکلی واس بینیم پیش بیاد چیکار کنم؟؟

    • دکتر حامد عباسی گفته:

      سلام خنده و گریه شدید تا یک ماه بعد از عمل بینی توصیه نمی شود با توجه به گذشت 5 هفته مشکل جدی پیش نمی آید نگران نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *