آشنایی با خواص گلاب برای پوست :

گلاب یک ماده طبیعی و شگفت انگیز برای حفظ سلامتی و شادابی پوست می باشد و به همین دلیل از زمان های گذشته تا به امروز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در این مطلب انواع خواص گلاب برای پوست صورت و بدن را برایتان آورده ایم جهت کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

فواید گلاب برای پوست عبارت اند از :

1 . درمان پف زیر چشم :

گلاب به دلیل خاصیت ضد التهابی و خنک کنندگی می تواند به درمان پف زیر چشم کمک کند. برخی از افراد به دلایل مختلفی مانند گریه، خواب زیاد، خستگی و غیره اطراف چشم هایشان پف می کند اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید کافی است یک پنبه را به مقداری گلاب آغشته کرده و اطراف چشم هایتان بمالید تا با از نتیجه آن شگفت زده شوید.

2 . جلوگیری از پیری پوست :

امروزه بسیاری از افراد با استرس، آلودگی هوا، اشعه های مضر نور خورشید، لوازم آرایشی و بهداشتی نامرغوب دسته و پنجه نرم می کنند که تمامی این موارد باعث پیری زودرس پوست می شود. گلاب می تواند رادیکال های آزاد شده ناشی از موارد ذکر شده را خنثی کرده و به جوان ماندن پوست کمک کند.

3 . پاکسازی پوست :

همانطور که اشاره کردیم گلاب از خاصیت ضد التهابی و باکتریایی برخوردار است و همین امر تاثیر زیادی در پاکسازی پوست دارد به گونه ای که بسیاری از افراد از آن به جای تونر استفاده می کنند. اگر می خواهید علاوه بر پاکسازی، پوستتان تغذیه شود کافی است مقداری روغن زیتون را با گلاب ترکیب کرده سپس از آن استفاده کنید. همیشه یک بطری گلاب در یخچال داشته باشید و هر شب قبل از خواب پوستتان را تمیز کنید تا تمامی مواد آرایشی و آلودگی باقی مانده از بین برود.

4 . خواص گلاب برای پوست ( درمان جای جوش ) :

و اما آخرین خواصی که می خواهیم به شما عزیزان معرفی کنیم درمان جای جوش می باشد. گلاب با متعادل کردن اسید و چربی روی پوست از به وجود آمدن جوش و آکنه جلوگیری می کند همچنین این ماده می تواند جای جوش و آکنه را درمان کند. اگر مقداری آبلیمو را با گلاب ترکیب کنید خیلی زودتر به نتیجه مورد نظر خواهید رسید. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که ماندگاری بیش از حد آّبلیمو باعث خشک شدن پوست می شود بنابراین پس از گذشت مدت زمان ده دقیقه صورتتان را بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *