درمان اسکار آکنه با پلکسر یکی از کاربردهای مهم دستگاه پلکسر است که در این مقاله توضیح خواهیم داد .

آکنه یک بیماری پوستی است و هنگامی رخ می دهد که منافذ پوست توسط چربی و سلول های مرده پوست مسدود شوند .

البته آکنه را با نام جوش های نوجوانی نیز معرفی می کنند که می تواند در صورت و یا قسمت های مختلف بدن ظاهر شود . اگر در همان ابتدا اقدام به درمان (درمان اسکار جوش با پلکسر)نکنید ممکن است این جوش ها لک و جای زخمی را در پوست به جای بگذارند . 

اسکار به هرگونه آثار بجا مانده از آسیب های پوستی مانند آکنه، بخیه، بریدگی، سوختگی، سالک و آسیبهای بعد از جراحی را می گویند .

درمان جای جوش با روش های مختلفی صورت می گیرد اما ما قصد داریم روشی موثر، کارآمد ، بی‌خطر و جدید (درمان جای جوش با پلکسر) را که میزان بهبودی در آن بسیار بالاست را معرفی کنیم . دستگاه پلکسر کاربردهای فراوانی دارد و خود دستگاه را در مقاله ای مجزا معرفی کرده ایم . 

جوش های روی صورت بر حسب جنس پوست آسیب های مختلفی را می زند . گاهی فرد با دستکاری کردن جوش ها میزان آسیب را افزایش می دهد ، تصمیم داریم انواع جوش و جای زخم های ناشی از جوش را برای آشنایی شما معرفی کنیم .

درمان اسکار آکنه با پلکسر

درمان اسکار آکنه با پلکسر

انواع آکنه و جوش 

  • جوش‌ های سرسفید Whiteheads : لکه‌ ها یا برآمدگی‌ های کوچک، سفید و گوشتی که از یک مرکز سفید و دایره‌ای شکل که اطراف آن را هاله‌ ای قرمز رنگ فراگرفته تشکیل شده‌اند .
  • جوش‌های سرسیاه Blackheads : همان جوش‌های سرسفیدی هستند که باز تر شده و در معرض هوا قرار گرفته اند . هنگامی که محتویات جوش‌های سرسفید در معرض هوا قرار می‌گیرند، تیره‌تر می‌شوند.
  • پاپول ها Papules : یا سفت دانه‌ها برآمدگی‌های سفت ، شدید و صورتی رنگ در زیر سطح پوست هستند .
  • جوشدانه Pustules : جوش های چرکی با برآمدگی بزرگ است . از نظر ظاهر شبیه جوش های سرسفید است اما در مقیاس بزرگتر و برخلاف جوش های سرسیاه و سرسفید ،با چرک همراه است .
  • ندول‌ها Nodular : یا گرهک ها توده‌های سخت ، دردناک و ملتهبی هستند که در عمق پوست قرار گرفته‌اند . این نوع آکنه را می توان پاپول در مقیاس بزرگتر و شدیدتر دانست که آسیب های بیشتری به پوست می رساند .
  • کیست ها Cysts : مانند ندول ها در عمق پوست هستند اما بسیار بزرگ با دردی زیاد ، که این توده پر از چرک است و عمیق تر از ندول ها .

به جز جوش های سرسیاه و سرسفید که قابل کنترل هستند و با رعایت بهداشت پوست از پیشرفت شان می توان جلوگیری کرد ، آسیب هایی را به پوست خواهند زد که این آسیب ها در 4 گروه معرفی می شوند .

درمان اسکار جوش با پلکسر

درمان اسکار جوش با پلکسر

انواع اسکار 

جوش ها بر حسب نوعی که دارند ، آسیب های مختلفی را به پوست می زنند و ما می خواهیم مخاطبان سایت بینی کلینیک با انواع این آسیب ها آشنا شوند و سپس اقدام به درمان اسکار جوش با پلکسر نمایند .

  1. جای جوش دره ای شکل یا Rolling Scar : این اسکار عمق کم ( 3 تا 5 میلی متر)و دهانه پهن دارد و یک ظاهر موجدار را به صورت فرد می دهد .
  2. جای جوش واگنی یا Boxcar :  به شکل نواحی فرورفته کم عمق با جدار مشخص دیده می شوند .
  3. اسکارهای چکشی یا Ice Pick : این اسکار به شکل تورفتگی های تیز و عمیق دیده می شود.
  4. اسکار هیپرتروفیک : یا اسکارهای برجسته که در اصطلاح عام به آن گوشت اضافه گفته می شود .

یکی از کاربردهای محبوب درمان اسکار آکنه با پلکسر ، درمان جوش روی بینی است .

بینی عضوی است که بیشتر درگیر جوش های سرسیاه است و اگر این جوش ها باعث آسیب در پوست بینی شوند ، پلکسر پوست بینی می تواند راه درمان مناسبی باشد .

درمان اسکار آکنه با پلکسر چگونه انجام می‌شود؟

ابتدا شما به پزشک و کلینیکی معتبر مراجعه می کنید تا اسکار شما بررسی شود . سپس بر اساس تشخیص پزشکتان تعداد جلسات درمان شما (معمولا 1 تا 3 جلسه)مشخص می شود . 

پلکسر نه نیاز به بستری شدن دارد و نه بیهوشی ، حتی ماده بی حسی به شما تزریق نمی شود و به صورت کرم می باشد . 

مدت حضور شما در کلینیک کوتاه است و موجب خستگی و کلافه شدن شما نمی شود . 

مراقبت‌های بعد از درمان اسکار جوش با پلکسر

از آنجایی که پلکسر نوعی از  جراحی بینی نیست و د رآن از جای برش و بخیه خبری نیست، در نتیجه دوران مراقبت کوتاه تری از جراحی بینی دارد . 

  • احساس سوختگی را در طول درمان خواهید داشت که اگر این احساس طولانی شد ، با نظر پزشک داروی ضد التهاب مصرف خواهید کرد.
  • از شایع ترین عارضه این روش ، ورم بعد از درمان است که چیز نگران کننده ای نیست و پس از چند روز رفع می شود . 
  • در طول درمان زخم های سطحی روی پوست ایجاد می شود که به مرور زمان ترمیم خواهد شد . ترمیم کامل حدود ۲ هفته طول می‌کشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *