امروزه از تکنیک های زیادی برای درمان جای جوش استفاده می کنند. اگر تا کنون موفق به از بین بردن جای جوش نشده اید و به دنبال روش های موفق و کم هزینه در خانه هستید با ما همراه باشید.

روش های خانگی از بین بردن جای جوش عبارت اند از :

1 _ رفع جای جوش با آبلیمو :

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش های رفع جای جوش آبلیمو تازه است. آبلیمو با خاصیت ضدباکتریایی که دارد التهاب جوش را از بین برده و از به وجود آمدن جوش جدید جلوگیری می کند. پس از استفاده از آبلیمو بلافاصله در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید چون ممکن است پوستتان آسیب ببیند.

برای استفاده از این روش کافی است پنبه را به آبلیمو آغشته کرده و به نواحی مورد نظر بمالید. پس از گذشت مدت زمان حدود 30 دقیقه صورتتان را با آب سرد شست و شو دهید. تا زمان حصول نتیجه دلخواه هفته ای 2 الی 3 بار این کار را تکرار کنید.

2 _ درمان جای جوش با جوش شیرین :

یکی دیگر از موادی که خاصیت زیادی برای پوست دارد جوش شیرین است. جوش شیرین علاوه بر درمان جای جوش به روشن شدن پوست نیز کمک می کند. 2 یا 3 قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید سپس آن را به صورت دورانی روی پوست خود ماساژ دهید. 3 دقیقه صبر کنید تا مواد به خورد پوست برود سپس صورتتان را با آب سرد شست و شو دهید. جوش شیرین یک لایه بردار قوی می باشد بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید.

درمان جای جوش
درمان جای جوش

3 _ رفع جای جوش با سیده تخم مرغ :

سفیده تخم مرغ حاوی مقدار بسیار زیادی پروتئین و آمینو اسید است و علاوه بر رفع جای جوش به بستن منافذ باز پوست و روشن شدن پوست کمک می کند. همچنین سفیده تخم مرغ تاثیر زیادی در درمان لکه های پوستی دارد. به طور کلی اگر به دنبال یک ماده بسیار مفید برای مراقبت از پوست خود هستید سفیده تخم مرغ را فراموش نکنید.

سفیده تخم مرغ را در یک کاسه ریخته و به خوبی هم بزنید ( در صورت نیاز می توانید از مواد دیگر نیز استفاده کنید ). سفیده تخم مرغ را به تمامی نواحی پوست خود بمالید و پس از اینکه خشک شد صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید. 2 الی 3 بار در هفته می توانید از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *