همه ما در دوران نوجوانی با جوش های صورت مخصوصا جوش روی بینی مواجه بوده ایم و سعی کردیم تا به دنبال سریعترین و بهترین روش درمان جوش بینی باشیم .

دلایل جوش زدن روی بینی

  • تغذیه ضعیف
  • آلودگی
  • تغییرات هورمونی
  • بهداشت نامناسب
  • عوامل ژنتیکی

 

درمان جوش روی بینی
درمان جوش روی بینی

درمان جوش روی بینی با چند روش گیاهی

1 _ بخار بابونه و رزماری

یکی از بهترین روش ها از بین بردن جوش صورت یا بینی حمام بخار می باشد . مخلوط کردن محلول بابونه و رزماری در ظرف بزرگ عفونت را درمان کند که ترکیب آنها در بخار حمام، می تواند تاثیر زیادی داشته باشد اگر این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید .

برای انجام این کار به 5 فنجان، معادل 1 لیتر آب، دو قاشق غذا خوری (30گرم) رزماری خشک شده، دو قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده (30گرم) نیاز است. اول از همه، آنها را داخل آب بریزید و سپس روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه به جوش بیاید .

سپس اجازه دهید تا کمی خنک شود و از بخار آن استفاده کنید و صورتتان را در مقابل بخورش قرار دهید ، فقط مراقب باشید که خودتان را نسوزانید!

یک حوله را روی سر خود قرار داده و اجازه دهید تا بخار روی آن قسمت نگه داشته شود. صبر کنید که این بخار جادویی در 2تا 5 دقیقه کار خود را انجام دهد .

 

درمان جوش بینی بخار بابونه و رزماری
درمان جوش بینی بخار بابونه و رزماری

2 _ جوش شیرین و روغن نارگیل لایه بردار

بعد از اینکه منافذ پوستتان ، توسط بخار حمام باز شد، در بهترین موقعیت قرار دارید ، تا یک پاک کنندگی و لایه برداری عمیق روی آن انجام دهید . در این مقاله، ما به شما پیشنهاد کردیم که از ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل با هم استفاده کنید.

زیرا روغن نارگیل پوست شما را تغذیه و مرطوب می کند و همین طور جوش های روی بینی شما را درمان می کند.

شما به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل (15میل)، یک قاشق چای خوری جوش شیرین (3گرم) نیاز دارید. این دو مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا یک شکل خمیری به خود بگیرد.

بعد به آرامی، روی بینی خود ماساژ دهید. اگر دوست دارید، می توانید این ماسک را روی کل صورت خود نیز، اعمال کنید و در آخر صورتتان را با آب بشویید.

درمان جوش بینی جوش شیرین و روغن نارگیل لایه بردار
درمان جوش بینی جوش شیرین و روغن نارگیل لایه بردار

 

علاوه بر روش های درمان گیاهی ، روش های نوینی برای درمان اسکار آکنه (جای جوش) روی بینی معرفی شده اند که بهترین آنها را در این قسمت به شما معرفی می کنیم .

اینکه بگوییم روشی بهتر است یعنی این روش هم عوارض کمتر داشته و هم میزان نتیجه گیری بیماران با این روش بالا بوده است .

3- درمان اسکار جوش با پلکسر 

پلکسر دستگاهی است که امروزه در کلینیک های معتبر برای پاک کردن جای آکنه و جوش از قسمت های مختلف صورت و بدن که بینی هم جزو آن است ، استفاده می شود .

 

مطالعه بیشتر: ترکاندن جوش روی بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *