درمان لکه های پوست که بر اثر عوامل مختلفی مانند آفتاب سوختگی ، جای جوش ، بارداری و غیره به وجود آمده اند کار سختی نیست. امروزه از تکنیک های پزشکی مختلفی برای رفع لکه های قهوه ای استفاده می شود که بسیار هم موفق بوده اما هزینه بالایی دارند. اما خبر خوب این است که شما می توانید با استفاده از روش های کم هزینه در منزل این لکه ها را از بین ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

روش های خانگی درمان لکه های پوست عبارت اند از :

1 _ از بین بردن لکه های قهوه ای با سرکه سیب :

سرکه سیب با خاصیت ضدمیکروبی که دارد علاوه بر درمان جای جوش و آکنه ، بستن منافذ باز پوست و رفع زگیل می تواند به از بین بردن لکه های قهوه ای نیز کمک کند.

سرکه سیب یک ماده بسیار قوی است بنابراین استفاده از آن به صورت مستقیم بر روی پوست باعث سوزش و التهاب پوست می شود برای جلوگیری از این کار سرکه را با مقداری از آب ترکیب کرده سپس آن را با استفاده از پنبه بر روی نواحی مورد نظر بمالید. پس از گذشت مدت زمان حدود 10 الی 15 دقیقه می توانید صورت خود را بشویید. شما می توانید روزانه 2 الی 3 بار این کار را انجام دهید.

درمان لکه های پوست
درمان لکه های پوست

2 _ رفع لکه های پوست با آلوئه ورا :

بسیاری از افراد از آلوئه ورا برای مراقبت از پوست خود استفاده می کنند بنابراین خواص این گیاه تا حدود زیادی شناخته شده است که یکی از آنها رفع لکه های پوست می باشد.

برای استفاده از این گیاه آن را از وسط برش زده و ژل را خارج کنید. استفاده از ژل آلوئه ورا به تنهایی نیز بسیار موثر و مفید است اما برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر می توانید از آبلیمو که خواص روشن کنندگی پوست دارد استفاده کنیید. همچنین شکر نیز به از بین بردن سلول های مرده روی پوست کمک می کند. استفاده از ماسک آلوئه ورا هفته ای 2 الی 3 بار توصیه می شود.

3 _ درمان لکه های قهوه ای با پوست پرتقال :

یکی دیگر از ماده های مفیدی که تاثیر زیادی در درمان لکه های قهوه ای دارد پوست پرتقال می باشد. اگر می خواهید علاوه بر رفع لکه های پوست ، جای جوش و آکنه روی پوست خود را نیز از بین ببرید استفاده از پوست پرتقال را فراموش نکنید.

ابتدا پوست پرتقال را در آسیاب پودر کرده سپس آن را با مقداری عسل و ماست ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید. ترکیب به دست آمده را روی پوستتان بزنید سپس چند دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی به خورد پوستتان برود و در نهایت صورتتان را با آب ولرم بشویید. تا زمان حصول نتیجه دلخواه این کار را هفته ای 2 الی 3 بار تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *