درمان پوسته پوسته شدن صورت با مواد طبیعی :

پوست صورت یکی از نازکترین و حساس ترین اعضای بدن است و به همبن دلیل مستعد انواع آسیب ها می باشد. در این مطلب می خواهیم درباره یکی از عارضه های پوستی یعنی پوسته پوسته شدن صورت صحبت کنیم. اگر شما نیز دچار این عارضه هستید و به دنبال روش های خانگی درمان پوسته پوسته شدن صورت می گردید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

علت پوسته پوسته شدن صورت چیست؟

قبل از اینکه به سراغ روش های درمانی برویم بهتر است با علت پوسته پوسته شدن صورت آشنا شوید تا با رعایت آن ها پس از درمان از بروز مجدد این عارضه جلوگیری کنید.

  • تغییر شرایط آب و هوایی
  • عدم مراقبت صحیح از پوست
  • استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی
  • عوارض استفاده از برخی داروهای خاص
  • بیماری های پوستی ( در این روش باید برای درمان پوسته پوسته شدن صورت به پزشک مراجعه کنید )
  • استفاده از شوینده های نامناسب
  • آفتاب سوختگی
  • واکنش آلرژیک
  • عدم آبرسانی پوست

روش های خانگی درمان پوسته پوسته شدن صورت عبارت اند از :

1 . از بین بردن پوسته صورت با روغن زیتون :

برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن صورت باید پوستتان را مرطوب نگه دارید که برای این کار می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی حاوی اسیدهای چرب می باشد که می تواند پوست را مرطوب و شاداب نگه دارد.

برای استفاده از این روش می توانید مقداری روغن زیتون را به پوستتان مالیده سپس به صورت دایره ای ماساژ دهید تا مواد معدنی موجود در آن به خوبی جذب پوستتان شود و در نهایت صورتتان را با آب ولرم بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر و سریع تر روزانه سه مرتبه این کار را انجام دهید.

یکی دیگر از روش های استفاده از روغن زیتون بدین شکل می باشد که شما باید آن را با 2 قاشق سوپ خوری نمک مخلوط کرده و ترکیب به دست آمده را روی پوستتان بمالید و در نهایت صورتتان را بشویید. از این روش نیز هفته ای 1 مرتبه استفاده کنید تا به نتیجه دلخواهتان دست یابید.

درمان پوسته پوسته شدن صورت
درمان پوسته پوسته شدن صورت

2 . رفع پوسته پوسته شدن صورت با آلوئه ورا :

آلوئه ورا یک گیاه شگفت انگیز با خواص فراوان است که یکی از آن ها درمان پوسته پوسته شدن صورت می باشد. این گیاه علاوه بر مرطوب کرده پوست به کاهش التهاب و خارش پوست نیز کمک می کند.

برای استفاده از گیاه آلوئه ورا آن را از وسط برش داده و ژل درون آن را تخلیه کنید. مقداری از آن ژل را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و در نهایت صورتتان را با آب ولرم بشویید. بهتر است این کار را 2 بار در روز انجام دهید تا هر چه سریع تر به خواسته تان برسید.

آلوئه ورا به تنهایی می تواند پوستتان را مرطوب کند اما برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر می تواند آن را با کمی روغن ویتامین E ترکیب کرده و استفاده نمایید. استفاده از این روش نیز 2 الی 3 مرتبه در روز به مدت یک هفته توصیه می شود.

3 . درمان پوسته صورت با عسل :

عسل یکی دیگر از روش های رفع پوسته پوسته شدن صورت می باشد. عسل به کمک آب و آنزیم هایی که دارد می تواند صرف مدت زمان کوتاهی پوست را صاف و نرم کرده همپنین برای کاهش تورم و جلوگیری از بروز عفونت های پوستی نیز بسیار مفید می باشد.

قبل از دوش گرفتن مقداری عسل را بر روی پوست خود بمالید سپس حدود چند دقیقه ماساژ دهید ، پس از گذشت مدت زمان حدود 10 دقیقه می توانید صورتتان را بشویید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ترکیب عسل با 2 قاشق غذاخوری ماست می تواند تاثیر بیشتری بر روی پوستتان بگذارد.