در این مطلب انواع روش های درمان پوست چرب را برایتان آورده ایم. زمانی که غدد چربی بیش از حد چربی ترشح کنند پوست چرب شده و زمینه بروز جوش های زیرپوستی نیز فراهم می شود ، از روش های مختلفی می توان برای کنترل چربی پوست استفاده کرد اما اگر به دنبال روش های خانگی و کم هزینه برای از بین بردن چربی پوست هستید تا پایان این بخش همراه ما باشید.

در برخی از موارد پس از جراحی بینی به دلایل مختلفی پوست بینی چرب شده و جوش می زند که موقتی بوده و پس از مدت زمن کوتاهی از بین می رود اما شما می توانید برای رفع هر چه سریع تر مشکل چرب شدن بینی از روش های زیر استفاده کنید.

انواع روش های از بین بردن چربی پوست عبارت اند از :

1 . رفع چربی پوست با آبلیمو :

آبلیمو یکی از روش های موثر در رفع چربی پوست می باشد ، برای اسستفاده از این ماسک کافی است 1 قاشق غذاخوری آبلیمو را با 2 قاشق غذلخوری آب مقطر مخلوز کرده و به مد 10 دقیقه روی پوستتان قرار دهید ، در نهایت صورتتان را با آب گرم شست و شو دهید.

برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر می توانید نصف قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری شیر هم به ترکیب بالا اضافه کنید. شما می توانید هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

درمان پوست چرب
درمان پوست چرب

2 . کاهش چربی پوست با ماست :

ماست حاوی اسید لاکتیک است با لایه برداری پوست به درمان پوست چرب کمک می کند. 1 قاشق غذاخوری ماست را روی پوست خود بمالید و پس از اینکه خشک شد صورتتان را با آب سر شست و شو دهید. تا زمان حصول نتیجه دلخواه این کار را هر روز تکرار کنید.

ماست به تنهایی می تواند چربی پوست را از بین ببرد اما ترکیب آن با عسل قطعا در گرفتن بهتر و سریع تر موثر است. بنابراین 1 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق غداخوری ماست ترکیب کرده و به پوستتان بمالید ، حدود 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی به خورد پوستتان برود و در نهایت صورتتان را با آب گرم شست و شو دهید.

3 . درمان پوست چرب با گوجه فرنگی :

یکی دیگر از مواد طبیعی که می توانید از آن استفاده کنید گوجه فرنگی است. یک عدد گوجه فرنگی را به صورت حلقه ای خود کرده و روی صورتتان بمالید ، حدود 15 دقیقه صبر کنید سپس صورتتان را با آب سرد شست و شو دهید. شما باید هر روز این کار را انجام دهید تا چربی پوستتان کاهش یابد.

همچنین می توانید گوجه فرنگی را با آووکادو له شده ترکیب کنید تا به صورت خمیر دربیاید سپس آن را بر روی پوستتان بمالید ، این کار علاوه بر کاهش چربی پوست به شفافیت و بستن منافذ باز پوست نیز کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *