دوران نقاهت پس از جراحی بینی بسیار حائز اهمیت است. شما می توانید با رعایت نکات و انجام مراقبت های لازم به ترمیم بینی و بهبود هر چه سریع تر خود کمک کنید. سپری کردن دوران نقاهت در تمامی افراد به یک شکل نمی باشد و همه چیز به نوع جراحی و مهارت پزشک بستگی دارد.

به عنوان مثال عمل بینی با بی حسی موضعی به دلیل استفاده نکردن از داروهای بیهوشی عوارض بیهوشی مانند سردرد ، حالت تهوع و غیره را در دوران نقاهت به همراه نخواهد داشت. و یا در جراحی بینی به روش باز برای دسترسی کامل به ساختمان بینی پوست روی غضروف و استخوان ها برداشته می شود پس قطعا در این روش بینی به زمان بیشتری برای ترمیم نیاز دارد.

همچنین مهارت پزشک در جراحی اهمیت زیادی دارد. امروزه برخی از پزشکان از روش های نوین جراحی بینی برای کاهش عوارض جانبی مانند خونریزی و کبودی صورت در دوران نقاهت استفاده می کنند.

دوران نقاهت جراحی بینی
دوران نقاهت جراحی بینی

دوران نقاهت بعد از عمل بینی چقدر طول می کشد؟

شما یک بعد از عمل از بیمارستان مرخص می شوید اما به یک هفته استراحت در منزل نیاز دارید تا کبودی و تورم بینی و صورتتان کاهش پیدا کند همچنین برای جلوگیری از خونریزی بعد از عمل به مدت یک هفته از تامپون و یا اسپلینت بینی استفاده می شود.

برخی از افراد دوست دارند بعد از اینکه چسب بینی خود را برداشتند به محل کار و یا تحصیل بازگردند که برای این کار باید با پزشک خود مشورت کنید چرا که ممکن است برای ثابت نگه داشتن بینی مجبور باشید دوماه از چسب استفاده کنید.

نکات مهم در دوران نقاهت عبارت اند از :

  1. تا زمان بهبودی کامل مراقب باشید تا به بینی تان ضربه نخورد.
  2. برای کاهش تورم می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  3. در طول دوران نقاهت از انجام ورزش های سنگین بپرهیزید.
  4. بهبود ورم بینی ممکن است تا چند ماه طول بکشید بنابراین برای مشاهده فرم نهایی بینی صبر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *