رازهای جوان ماندن پوست :

امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلفی در همان سنین جوانی پوست صورتشان چروک شده و جوانی و شادابی خود را از دست می دهد. در این مطلب رازهای جوان ماندن پوست را برایتان آورده ایم اگر می خواهید از پیری زودرس پوست صورتتان جلوگیری کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

روش های جلوگیری از پیری زودرس پوست عبارت اند از :

1 . روزانه چند بار صورت خود را بشویید :

در صورتی که پس از ورزش کردن و یا انجام فعالیت های سنگین که باعث عرق کردن می شوند صورت خود را نشویید کثیفی های روی پوستتان به منافذ باز پوست نفوذ کرده و این امر موجب کدر شدن پوست صورتتان می شود. بنابراین حتما روزانه چندیدن مرنبه صورت خود را با آب سرد و شوینده ملایم بشویید.

2 . رازهای جوان ماندن پوست ( از استعمال دخانیات بپرهیزید ) :

استعمال دخانیات نه تنها برای پوست بلکه برای سلامتی کل بدن نیز مضر می باشد. طبق تحقیقات انجام شده نیکوتین موجود در سیگار از رسیدن اکسیژن و مواد غذایی به سلول های پوست جلوگیری کرده و همین امر به مرور زمان باعث پیرتر شدن پوست صورتتان می شود. بنابراین اگر سلامتی پوست و بدنتان برایتان اهمیت دارد بهتر است از همین حالا سیگار کشیدن را ترک کنید.

3 . از مواد غذایی مفید برای پوست مصرف کنید :

مواد غذایی تاثیر زیادی در جلوگیری از پیری زودرس پوست دارند بنابراین سعی کنید مواد غذایی مفید را در برنامه روزانه خود قرار دهید. به عنوان مثال مواد غذایی همچون ماهی ، گردو و غیره که حاوی امگا 3 از خشک شدن و ترک خوردن پوست جلوگیری می کنند. همچنین میوه ها و سبزیجات که سرشار از آنتی اکسیدان هستند به آبرسانی پوست کمک می کنند.

همچنین شما باید از مصرف مواد غذایی مضر مانند شیرینی جات ، نوشابه و غیره که باعث کاهش تولید کلاژن می شوند خودداری نمایید.

رازهای جوان ماندن پوست
رازهای جوان ماندن پوست

4 . از ماسک متناسب با پوست خود استفاده نمایید :

یکی از بهترین روش های جوان ماندن پوست استفاده از ماسک های طبیعی می باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که باید از ماسک متناسب با پوست خود استفاده کنید.

 5 . از لوازم آرایشی با کیفیت استفاده کنید :

اگر از لوازم آرایشی به صورت روزانه استفاده می کنید حتما لوازم آرایشی با کیفیت که در ساخت آن ها از مواد گیاهی استفاده شده است بخرید تا پوستتان آسیب نبیند.

6 . رازهای جوان ماندن پوست ( وزن خود را کنترل کنید ) :

شما باید سعی کنید وزن خود را در یک اندازه مناسب تثبیت کنید چرا که کاهش و افزایش وزن مکرر باعث بروز چین و چروک بر روی پوست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *