امروزه بسیاری از خانم ها برای حفظ شادابی و سلامت پوست خود به سراغ روش ها و محصولاتی می روند که هزینه زیادی برایشان داشته و حتی برخی از آن ها هیچ تاثیری ندارند هستند اما بهتر است بدانید که شما می توانید با تغییر شیوه زندگی به هدفتان دست یابید. برای دانستن رازهای شادابی و سلامت پوست تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

روش های حفظ شادابی و سلامت پوست عبارت اند از :

1 . از بخور صورت استفاده کنید :

بخور دادن یکی از بهترین روش های حفظ شادابی پوست می باشد که با نفوذ به داخل پوست حتی بهتر از کرم های درمانی و ماسک ها عمل می کند. زمانی که شما بخور می دهید سلول های پوستتان تحریک شده و این امر به لایه برداری راحت تر پوست کمک می کند همچنین اگر جوش های چرکی و یا سر سیاه دارید حتما از بخور صورت استفاده کنید.

2 . به اندازه کافی بخوابید :

خواب کافی و بدون استرس نه تنها برای پوست بلکه برای حفظ سلامتی کل بدن لازم و ضروری است بنابراین حتما 7 الی 8 ساعت در ول شبانه روز بخوابید. همچنین استرس نیز باعث کاهش شادابی پوست شده و باعث می شود چهره شما خسته و پژمرده به نظر برسد.

رازهای شادابی و سلامت پوست
رازهای شادابی و سلامت پوست

3 . چربی پوستتان را تنظیم کنید :

پوست چرب زمینه بروز جوش های چرکی را فراهم کرده و پوست خشک نیز باعث ایجاد چین و چروک می شود بنابراین شما باید با استفاده از ماسک متناسب با جنس پوستتان ، چربی پوست خود را تنظیم کنید. اگر طرز تهیه ماسک مناسب با پوست خود را نمی دانید می توانید با کلیکی روی لینک های ایجاد شده آن ها را یاد بگیرید.

4 . رازهای شادابی و سلامت پوست ( از کرم ضد آفتاب استفاه نمایید ) :

قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید به صورت مداوم باعث بروز آسیب هایی همچون لک های قهوه ای ، سوختگی ، خشکی پوست می شود بنابراین سعی کنید زیاد مقابل آفتاب قرار نگیرید و هنگام بیرون رفتن از منزل کرم ضد آفتاب بزنید.

5 . میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهید :

مواد معدنی و ویتامین های موجود در میوه ها و سبزیجات تاثیر زیادی در حفظ سلامت پوست دارد بنابراین حتما میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار داده و حتی می توانید از آن ها به عنوان ماسک طبیعی استفاده کنید.

6 . رازهای شادابی و سلامت پوست ( از لوازم آرایشی کمتر استفاده کنید ) :

استفاده بیش از حد از لوزام آرایشی حتی اگر بهترین برند هم باشد می تواند باعث کاهش شادابی و سلامت پوست شود بنابراین سعی کنید کمتر از آن ها استفاده کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان با آرایش نخوابید همچنین استفاده از تونر پس از پاک کردن آرایش نیز بسیار برای پوست مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *