منافذ باز پوست محل مناسبی برای تجمع چربی های اضافی و آلودگی ها می باشند و به همین دلیل شما باید برای بستن آن ها اقدام کنید. یکی از بهترین روش های بستن منافذ باز پوست استفاده از مواد طبیعی است که برخی از آن ها را در ادامه همین مطلب برایتان آورده ایم جهت کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

روش های خانگی بستن منافذ باز پوست عبارت اند از :

1 . گلاب و نشاسته :

ترکیب گلاب و نشاسته یکی از بهترین روش های مسدود کردن منافذ باز پوست است. برای تهیه این ماسک باید یک پیمانه گلاب را با یک چهارم پیمانه نشاسته مخلوط کرده و روی شعله گاز قرار دهید تا کمی گرم شود، ترکیب به دست آمده را پس از سرد شدن رو پوست خود بمالید سپس چند دقیقه صبر کنید تا روی پوستتان خشک شود و در نهایت صورتتان را با آب ولرم بشویید، این کار را هفته ای دو مرتبه انجام دهید.

2 . آبلیمو :

اسید الفاهیدروکسی موجود در آبلیمو علاوه بر مسدود کردن منافذ باز پوست به رشد سلول های جدید و شادابی پوست نیز کمک می کند. برای استفاده از این روش کافی است مقداری آبلیمو را با استفاده از یک تکه پنبه روی پوست خود بمالید و پس از اینکه خشک شد صورتتان را با آب سرد بشویید، شما می توانید این کار را هر روز انجام دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که آبلیمو باعث خشک شدن پوست می شود بنابراین بیش از 10 دقیقه روی پوست خود قرار ندهید ، همچینین بعد از اتمام کار از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

بستن منافذ باز پوست
بستن منافذ باز پوست

3 . آلوئه ورا :

در مطالب گذشته به صورت مفصل درباره خواص آلوئه ورا برای پوست صحبت کردیم که یکی از آنها مسدود کردن منافذ باز پوست می باشد. برای این کار یک برگ آلوئه ورا تازه را از وسط برش داده و ژل درون آن را روی پوستتان بمالید، چند دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی آن جذب پوستتان شود و در نهایت صورتتان را با آب و شوینده ملایم بشویید. اگر می خواهید همیشه پوستی شاداب و شفاف داشته باشید مصرف روزانه آلوئه ورا را فراموش نکنید.

4 . بستن منافذ باز پوست با سیب زمینی :

سیب زمینی سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است که به مسدود کردن منافذ باز پوست کمک می کند. برای استفاه از سیب زمینی کافی است برش های نازک آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و در نهایت صورتتان را با آب گرم بشویید. شما می توانید هر روز از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *