درمان آکنه پوست با استفاده از مواد طبیعی :

آکنه یکی از شایع ترین عارضه های پوستی است که به دلایل مختلفی مانند استرس ، حاملگی ، تعریق زیاد ، تغییرات هورمونی ، رژیم غذایی نادرست و غیره ایجاد می شود و این امر تاثیر زیادی در کاهش زیبایی چهره دارد. امروزه از تکنیک های مختلفی مانند پلکسر برای درمان آکنه استفاده می شود که برخی از آن ها تاثیرگذار اما پرهزینه هستند. اگر شما به دنبال روش های خانگی و موثر برای از بین بردن آکنه هستید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

انواع ماسک برای از بین بردن آکنه عبارت اند از :

1 . رفع آکنه با ماسک عسل و دارچین :

عسل و دارچین هر دو خاصیت ضد باکتریایی دارند که می توانند تاثیر زیادی در رفع آکنه پوست داشته باشند. برای استفاده از این روش کافی است دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین ترکیب کرده سپس روی پوست خود بمالید، حدود 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی ماسک جذب پوستتان شود و در نهایت صورتتان را با آب و شوینده ملایم شست و شو دهید. برای رسیدن به هدف نهایی هفته ای چند مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

درمان آکنه
درمان آکنه

2 . کاهش آکنه با آلوئه ورا :

آلوئه ورا یک گیاه شگفت انگیز با خواص ضد التهابی و آنتی باکتریال که برای انواع عارضه های پوستی از جمله آکنه مفید می باشد. در این روش باید یک برگ آلوئه ورا از وسط برش داده و ژل درون آن را خالی کنید. ژل را به نواحی مورد نظر بمالید و پس از گذشت مدت زمان حدود 30 دقیقه صورتتان را با آب بشویید. شما می توانید تا زمان حصول نتیجه مورد نظر هر روز این کار را انجام دهید.

3 . درمان آکنه با روغن درخت چای :

اگر اهل استفاده از ماسک های طبیعی باشید حتما تا به کنون از روغن های گیاهی مانند درخت چای استفاده کرده و می دانید که این روغن ها نه تنها باعث چرب شدن و بستن منافذ پوست نمی شوند بلکه به پاکسازی سلول های مرده روی پوست نیز کمک می کنند. برای استفاده از روغن درخت چای، یک واحد از آن را با 9 واحد آب ترکیب کرده و با استفاده از پنبه روی پوستتان بمالید، حدود 10 الی 15 دقیقه زمان بدهید سپس صورتتان را با آب و شوینده ملایم بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *