درمان ترک های پوستی با استفاده از مواد طبیعی و موثر :

پوست به دلایل مختلفی مانند افزایش وزن، بارداری، بدنسازی، جراحی های زیبایی و غیره کشیده شده و به شکل رگه های قرمز نمایان می شود. در صورت عدم وجود پروتئین کافی در پوست این رگه ها به ترک های پوستی تبدیل می شوند. امروزه از روش های مختلفی برای درمان ترک های پوستی استفاده می شود که برخی از آن ها موثر بوده اما هزینه بالایی دارند. اگر می خواهید خودتان با صرف هزینه اندک ترک های روی پوستتان را از بین ببرید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

انواع روش های خانگی درمان ترک های پوستی عبارت اند از :

1 . رفع ترک های پوستی با آلوئه ورا :

آلوئه ورا یک گیاه شگفت انگیز با خواص فراوان است که یکی از آن ها بازسازی پوست آسیب دیده می باشد بنابراین شما می توانید از آن برای رفع ترک های پوستی استفاده کنید. برای این کار کافی است یک برگ آلوئه ورا تازه را از وسط برش داده سپس ژل درون آن را خارج کنید، ژل را روی نواحی مورد نظر بمالید و کمی ماساژ دهید، پس از گذشت مدت زمان حدود 20 الی 30 دقیقه پوستتان را با آب ولرم بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه دلخواهتان دست یابید.

درمان ترک های پوستی
درمان ترک های پوستی

2 . از بین بردن ترک های پوستی با لیموترش :

یکی دیگر از مواد طبیعی که می توانید از آن برای از بین بردن ترک های پوستی استفاده کنید آب لیموترش می باشد. این ماده طبیعی سرشار از ویتامین C بوده و به همین دلیل می تواند ترک های پوستی را محو کند. در این روش باید یک لیمو را از وسط برش داده سپس آن را به صورت حرکات دورانی روی پوست خود بمالید، حدود 10 دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی آن جذب پوستتان شود و در نهایت مراحل آبکشی را انجام دهید. تا زمان حصول نتیجه دلخواه هر روز این کار را تکرار کنید.

3 . برطرف کردن ترک های پوستی با سیب زمینی :

 و اما آخرین روشی که می خواهیم به شما عزیزان معرفی کنیم استفاده از آب سیب زمینی می باشد. بله درست شنیدید آب سیب زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم، روی، فسفر و غیره است که به بازسازی پوست و برطرف کردن ترک های پوستی کمک می کند. برای استفاده از این روش کافی است چند عدد سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید، حال آن را روی ترک هایتان بمالید سپس حدود 15 دقیقه صبر کنید تا مواد معدنی آن به داخل پوستتان نفوذ کند و در نهایت مراحل شست و شو را انجام دهید. اگر می خواهید خیلی زود به هدفتان برسید هر روز از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *