درمان خون دماغ با روش های سریع و موثر :

خون دماغ، یکی از مشکلاتی است که ممکن است به دلایل مختلفی مانند دستکاری کردن بینی ، فشار خون بالا ، مصرف برخی داروها و غیره برای هر فردی پیش بیاید. در این مطلب انواع روش های خانگی درمان خون دماغ را برایتان آورده ایم تا در صورت بروز این مشکل بتوانید خیلی راحت و سریع خونریزی را بند بیاورید.

چگونه خون دماغ را بند بیاوریم؟

1 . بند آوردن خون دماغ با کمپرس سرد :

یکی از بهترین روش های بند آوردن خون دماغ استفاده از کمپرس سرد می باشد، سرما با منقبض کردن رگ های خونی، جریان خون را کاهش داده و بدین ترتیب پس از گذشت چند دقیقه خونریزی متوقف می شود. 

در این روش باید چند قطعه یخ را داخل یک حوله نازک قرار دهید سپس آن را درحالیکه صاف نشسته و سرتان را نیز به عقب کج کرده اید روی پل بینی خود بگذارید، چند مرتبه این کار را انجام دهید تا خونریزی به صورت کامل متوقف شود. این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید یخ را به صورت مستقیم روی بینی قرار دهید.

درمان خون دماغ
درمان خون دماغ

2 . قطع خونریزی بینی با پیاز :

پیاز یکی دیگر از روش های موثر برای قطع خونریزی می باشد،بوی پیاز باعث لخته شدن خون و در نهایت بند آمدن خونریزی می شود. برای استفاده از این روش کافی یک پیاز را قطعه قطعه کرده و آن را زیر بینی خود قرار دهید تا با استشمام بوی آن خونریزی در عرض چند دقیقه قطع شود. همچنین شما می توانید از عصاره گیاز مانند قطره بینی استفاده کنید.

3 . درمان خون دماغ با فلفل قرمز :

و اما آخرین روشی که می خواهیم به شما عزیزان معرفی کنیم استفاده از فلفل قرمز می باشد. این ماده خوراکی با کنترل فشار جریان خون از خونریزی شدید جلوگیری کرده و همین امر موجب انعقاد سریع خون می شود. برای استفاده از فلفل قرمز کافی مقداری از آن را در یک فنجام آب گرم حل کرده و بنوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *