شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از بیدار شدن از خواب با چشم های پف کرده مواجه شده اید. پف زیر چشم به دلایل مختلفی مانند برخی بیماری ها ، استرس ، آلرژی ،تغییرات هورمونی ، کمبود خواب و غیره به وجود می آید که با استفاده از مواد طبیعی از بین می رود. اما در صورت داشتن بیماری خاص مانند تیروئید ، مشکلات قلبی ، کلیوی ، کبدی و غیره حتما در اولین فرصت برای درمان به مطب پزشک مراجعه کنید. در ادامه مطالب انواع روش های خانگی درمان پف زیر چشم را برایتان آورده ایم همراه ما باشید.

روش های خانگی رفع پف زیر چشم عبارت اند از :

1 . از بین بردن پف زیر چشم با سیب زمینی :

سیب زمینی یکی از بهترین روش های از بین بردن پف زیر چشم می باشد. برای استفاده از این روش کافی است تکه های سیب زمینی را به اندازه ای برش بزنید که کاملا پف چشم هایتان را در بر بگیرد سپس آن ها را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی چشم هایتان قرار دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است قبل از استفاده سیب زمینی را کمی داخل یخچال بگذارید تا خنک شوند.

2 . رفع پف دور چشم با خیار :

یکی دیگر از روش های رفع پف دور چشم استفاده از خیار خنک و تازه می باشد. در این روش باید خیار را به صورت حلقه ای برش داده و روی چشم هایتان قرار دهید. حدود 25 دقیقه صبر کنید تا مواد معدنی خیار جذب پوستتان شده و پف کردگی را کاهش دهید. بهتر است در این مدت چشم هایتان را ببندید تا حسابی بافت های چشم هایتان ریلکس شده و استراحت کنند.

درمان پف زیر چشم
درمان پف زیر چشم

3 . درمان پف زیر چشم با سفیده تخم مرغ :

سفیده تخم مرغ یک ماده طبیعی دیگر است که تاثیر زیادی در درمان پف زیر چشم دارد. برای استفاده از تخم مرغ ابتدا باید سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده سپس به خوبی هم بزنید ، حال با کمک یک برس تمیز آن را به دور چشم هایتان بمالید ، پس از گذشت مدت زمان حدود 20 دقیقه صورتتان را با آب خنک شست و شو دهید.

4 . از بین بردن پف دور چشم با چای کیسه ای :

چای کیسه ای نیز به از بین بردن پف زیر چشم کمک می کند. برای استفاده از این روش کافی است ابتدا چای کیسه ای را با آب خیس کرده سپس به مدت 10 الی 15 دقیقه روی چشم هایتان قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *