کک و مک، لکه های قهوه ای بسیار کوچکی هستند که به دلیل فعالیت بیش از حد ملانین روی پوست ایجاد می شوند. امروزه از تکنیک های مختلفی برای از بین بردن انواع مشکلات پوستی مانند کک و مک استفاده می شود که برخی از آن ها تاثیر گذار اما پرهزینه هستند بنابراین بسیاری از افراد نمی توانند از آن ها استفاده کنید، اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید اصلا نگران نباشید چرا که می تواند با استفاده از مواد طبیعی این مشکل را برطرف کنید. در ادامه مطالب انواع روش های خانگی درمان کک و مک را برایتان آورده ایم جهت کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

انواع روش های خانگی از بین بردن کک و مک عبارت اند از :

1 . رفع کک و مک با روغن نارگیل :

روغن نارگیل یکی از بهترین روش های رفع کک و مک است، برای استفاده از این روش ابتدا باید صورت خود را با آب و صابون بشویید تا تمامی آلودگی و لوازم آرایشی روی پوستتان پاک شود، سپس مقداری از روغن نارگیل را روی پوستتان مالیده و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید، حدود 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی روغن جذب پوستتان شود و در نهایت صورتتان را با آب و شوینده ملایم بشویید. این کار را هفته ای سه مرتبه انجام دهید تا به نتیجه دلخواهتان دست یابید. زمانی که احساس کردید کک و مک صورتتان کمتر شده تعداد دفعات استفاده را کمتر کنید.

درمان کک و مک
درمان کک و مک

2 . از بین بردن کک و مک با عسل :

عسل یکی دیگر از مواد طبیعی است که تاثیر زیادی در از بین بردن کک و مک دارد. در این روش نیز باید مانند روش قبل صورتتان را به خوبی تمیز کنید سپس عسل را روی پوستتان بمالید، پس از گذشت مدت زمان حدود 20 دقیقه می توانید صورتتان را بشویید. عسل به تنهایی می تواند کک و مک های پوست را پاک کند اما برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر می توانید آن را با مقداری لیمو ترکیب کنید. این کار سه مرتبه در هفته تکرار کنید تا به هدفتان برسید.

3 . درمان کک و مک با ماست :

و اما آخرین روشی که می خواهیم به شما عزیزان معرفی کنیم ترکیب ماست با موادی همچون شکر، زردچوبه و آلوئه ورا می باشد. ماست را با یکی از مواد ذکر شده ترکیب کرده سپس به مدت 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و در نهایت صورتتان را با آب و شونده ملایم بشویید. از این روش نیز می توانید سه بار در هفته استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *