بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند افزایش سن ، استرس ، سبک زندگی غلط ، تغذیه نادرست ، جراحی بینی و غیره زیر چشم هایشان گود می شود که تاثیر زیادی در کاهش زیبایی چهره دارد. امروزه از تکنیک های مختلفی مانند تزریق فیلر زیر چشم برای درمان گودی زیر چشم استفاده می شود اما اگر به دنبال روش های کم هزینه خانگی هستید می توانید از انواع مواد طبیعی موثر که در ادامه مطالب برایتان آورده ایم استفاده کنید.

گودی زیر چشم ممکن است به صورت موقت بعد از برخی از جراحی‌ها همچون جراحی بینی پدید آید که در این مورد درمان گودی زیر چشم تنها با گذراندن دوره نقاهت امکان پذیر است.

روش های خانگی رفع گودی زیر چشم عبارت اند از :

1 . از بین بردن گودی زیر چشم با گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی یکی از مواد طبیعی موثر در از بین بردن گودی زیر چشم می باشد. برای تهیه ماسک گوجه فرنگی باید آب یک الی دو عدد گوجه فرنگی را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کرده سپس مقداری زردچوبه و آرد به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر دربیاید. خمیر به دست آمده را زیر چشم های خود بمالید سپس حدود 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی جذب پوستتان شود و در نهایت صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید. تا زمان حصول نتیجه دلخواه این کار را هفته ای دو الی سه مرتبه تکرار کنید.

درمان گودی زیر چشم
درمان گودی زیر چشم

2 . کاهش گودی زیر چشم با سیب زمینی :

یکی دیگر از موادی که به کاهش گودی زیر چشم کمک می کند سیب زمینی می باشد. در این روش ابتدا باید یک الی دو عدد سیب زمینی را رنده کرده سپس آن آن را بگیرید. با استفاده از یک پنبه آب سیب زمینی را به زیر چشم های خود بمالید ، پس از گذشت مدت زمان حدود 10 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر و سریع تر هر روز این کار را انجام دهید.

3 . درمان گودی زیر چشم با گلاب :

گلاب یک ماده شگفت انگیز با خواص فراوان است که یکی از آن ها درمان گودی زیر چشم می باشد. گلاب سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند سلول های مرده پوست را از بین برده و به جوانسازی پوست نیز کمک کند. برای استفاده از این ماده باید پارچه کتان را به چند قطره گلاب آغشته کرده سپس آن را به مدت 15 دقیقه زیر چشم های خود قرار دهید.

گلاب به تنهایی می تواند گودی زیر چشم را کاهش دهد اما برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر می توانید آن را با شیر سرد ترکیب کرده سپس صورت خود را با آن بشویید. آن قدر این کار را انجام دهید تا به هدف دلخواهتان دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *