پوست بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، تجمع آلودگی ها روی پوست، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی بی کیفیت و غیره تیره و کدر می شود. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید نگران نباشید چرا که روش های زیادی برای سفید و روشن کردن پوست وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از مواد طبیعی و موثر خانگی است. جهت آشنایی بیشتر با این روش ها تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

روشن شدن پوست با آبلیمو

آبلیمو یکی از بهترین روشن کننده های طبیعی محسوب می شود با لایه برداری پوست باعث نمایان شدن پوست روشن و سفید می شود. در این روش کافی است یک پنبه را به آبلیمو آغشته کرده و روی نواحی مورد نظر بمالید، حدود 10 دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی آن جذب پوستتان شود و در نهایت پوستتان را با آب گرم بشویید. این نکته را در نظر داشته باشید که آبلیمو باعث خشک شدن پوست می شود و برای جلوگیری از بروز این اتفاق پس از اتمام کار از مرطوب کننده استفاده کنید.

درمان تیرگی پوست با زردچوبه

زردچوبه نوعی ادویه است که از گذشته تا به امروز برای رفع تیرگی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از ماسک زردچوبه کافی مقداری از آن را با روغن زیتون ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید، خمیر را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و در نهایت پوستتان را با آب بشویید.

روشن کردن پوست
روشن کردن پوست

سفید شدن پوست با سیب زمینی

یکی دیگر از مواد طبیعی که تاثیر زیادی در سفید شدن پوست دارد سیب زمینی می باشد. برای استفاده از این روش باید سیب زمینی را برش داده و یک تکه از آن را روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید، پس از گذشت مدت زمان حدود 10 الی 15 دقیقه پوستتان را آبکشی کنید.

 روشن کردن پوست با آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه شگفت انگیز با خواص فراوان می باشد که یکی از آن ها سفید کردن پوست است. در این روش باید یک برگ آلوئه ورا را از وسط برش داده و ژل درون آن را خارج کنید، ژل را روی پوستتان بمالید و حدود 20 دقیقه صبر کنید تا خشک شود و در نهایت آن را با آب بشویید. این نکته را در نظر داشته باشید که آلوئه ورا به نور خورشید حساس است بنابراین بلافاصله پس از استفاده در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *