در این مطلب روش های سفید کردن پوست را برایتان آورده ایم. بسیاری از خانم ها و آقایان به دلایل مختلفی مانند آفتاب سوختگی ، آلودگی ، استرس ، عمل بینی و غیره رنگ پوستشان تیره و کدر شده است. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید و به دنبال روش های موثر و کم هزینه برای روشن شدن پوست خود می گردید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

روش های خانگی روشن کردن پوست عبارت اند از :

1 _ سفید کردن پوست با آبلیمو :

اولین ماده طبیعی که می خواهیم به شما عزیزان معرفی کنیم آبلیمو می باشد. آبلیمو یک ماده سفیدکننده بسیار قوی است بنابراین ابتدا آن را با مقداری آب ترکیب کرده سپس با استفاده از پنبه به نواحی مورد نظر بمالید ، حدود 15 دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی به خورد پوستتان برود و در نهایت صورتتان را با آب گرم شست و شو دهید.

تا زمان حصول نتیجه دلخواه هفته ای 2 الی 3 بار این کار را تکرار کنید.

2 _ روشن شدن پوست با گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی یکی دیگر از مواد طبیعی است که با از بین بردن سلول های مرده پوست به روشن شدن پوست کمک می کند. برای این کار کافی است 2 عدد گوجه فرنگی را با 2 قاشق غذاخوری آبلیمو و آرد مخلوط کنید تا به شکل خمیر دربیاید.

ترکیب به دست آمده را روی پوست خود قرار داده و پس از 15 دقیقه صورتتان را بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر و سریع تر هر روز از این ماسک استفاده کنید.

سفید کردن پوست
سفید کردن پوست

3 _ سفید شدن پوست با شیر و لیمو :

لیمو خود به تنهایی قابلیت روشن کردن پوست را دارد اما ممکن است پوست شما را خشک کند به همین دلیل از شیر که علاوه بر خاصیت سفید کنندگی به مرطوب شدن پوست کمک می کند استفاده می کنیم.

مقداری شیر و آب لیمو را با یکدیگر ترکیب کرده و به پوست خود بمالید ، پس از گذشت مدت زمان حدود 20 دقیقه می توانید صورتتان را بشویید.

4 _ روشن کردن پوست با ماست و پوست پرتقال :

یکی دیگر از روش هایی که تاثیر فوق العاده ای در روشن کردن پوست دارد استفاده از ماست و پوست پرتقال می باشد که هر دو به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کنند.

ابتدا پوست پرتقال خشک را آسیاب کرده سپس با مقداری ماست و یا شیر ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید. ترکیب به دست آمده را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *