امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند مصرف بیش از حد از لوازم آرایشی ، قرار گرفتن در معرض آلودگی ، عدم مراقبت از پوست و غیره یک لایه از سلول های مرده روی پوست صورتشان قرار می گیرد که این امر موجب کدر شدن پوست می شود. لایه برداری پوست با از بین بردن سلول های مرده به افزایش شفافیت پوست کمک می کند. در این مطلب انواع روش های خانگی پاکسازی پوست را برایتان آورده ایم اگر شما نیز می خواهید پوستی صاف و شفاف داشته باشید تا پایان ما را همراهی کنید.

انواع روش های پاکسازی پوست عبارت اند از :

1 . ماسک عسل و روغن نارگیل :

استفاده از ماسک عسل و روغن نارگیل یکی از بهترین روش های لایه برداری پوست به شمار می رود. عسل یک ماده شگفت انگیز با خواص فراوان است که یکی از آن ها خاصیت ضد باکتریایی می باشد ، همچنین این ماده با مرطوب کردن پوست به افزایش نرمی و لطافت پوست کمک می کند.

روغن نارگیل نیز دارای خواص ضد میکروبی است که این امر از بروز آکنه و عفونت های پوستی جلوگیری می کند. همچنین این روغن بدون ایجاد چربی بیش از حد روی پوست به عنوان یک مرطوب کننده نیز عمل می کند. مقداری عسل و روغن نارگیل را به میزان مساوی ترکیب کرده و روی پوست خود بمالید ، پس از گذشت مدت زمان حدود 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد و شوینده ملایم بشویید.

2 . لایه برداری پوست با ماسک نشاسته :

ماسک نشاسته نیز تاثیر زیادی در پاکسازی پوست و از بین بردن جوش صورت دارد. برای استفاده از این ماسک کافی است مقداری ماست را با 1 قاشق نشاسته ترکیب کرده و روی پوست خود بمالید ، چند دقیقه صبر کنید تا ماسک به خوبی جذب پوستتان شود و در نهایت صورتتان را با آب سرد و شوینده ملایم شست و شو دهید.

لایه برداری پوست
لایه برداری پوست

3 . ماسک جوش شیرین :

جوش شیرین یک لایه بردار بسیار قوی محسوب می شود. این ماده با از بین بردن آکنه و غدد چربی به افزایش صافی و شفافیت پوست کمک می کند.

برای تهیه این ماسک باید یک قاشق غذاخوری آب سرد را با 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا به شکل خمیر در بیاید. خمیر به دست آمده را روی نواحی مورد نظر بمالید و پس از گذشت مدت زمان حدود 5 الی 10 دقیقه صورتتان را با آب سرد و شوینده ملایم بشویید ( همانطور که اشاره کردیم جوش شیرین یک لایه بردار بسیار قوی است بنابراین از گذاشتن ماسک بیش از 10 دقیقه بر روی پوست خودداری نمایید ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *